הרוכשים הפוטנציאליים של הפועל ת"א: כבר עשו עסקים בעבר עם עידו חג'ג'

ראסל גלבוט וסאני קאהן, בעלי אימפריית הנדל"ן האמריקאית קרסנט הייטס, במו"מ לרכישת מועדון הכדורגל; ביצעו בשנים האחרונות אקזיטים מהירים בישראל

עידו חג'ג', ראסל גלבוט / צילומים: יוסי כהן, הפועל ת"א
עידו חג'ג', ראסל גלבוט / צילומים: יוסי כהן, הפועל ת"א

אנשי הנדל"ן היהודים-אמריקאים סאני קאהן וראסל גלבוט, שמועמדים לרכוש את הפועל ת"א כדורגל, כבר עשו בעבר עסקים עם בעלי המניות במועדון: לפני ארבע שנים מכרה חברת קרסנט הייטס שבשליטתם את השטח עליו מקימה כיום קבוצת חג'ג' את "מגדלי הצעירים", בתמורה ל-280 מיליון שקל. מדובר על מגרש בשטח של עשרה דונם ברחוב מנחם בגין ליד אולמי רסיטל בת"א. עידו חג'ג', כידוע, מחזיק באחוזי בעלות בהפועל ת"א, ואף אחראי להחתמתו של איל ברקוביץ' בקבוצה בקיץ כמנהלה המקצועי. קאהן וגלבוט ביצעו בעסקה זו אקזיט מהיר יחסית, לאחר שרכשו את השטח ב-2006 בתמורה לכ-170 מיליון שקל.

‏אקזיט מהיר בולט נוסף שעשתה קרסנט הייטס בישראל הוא במתחם עילית בר"ג - אותו רכשה באפריל 2007 בתמורה לכ-180 מיליון שקל, וכעבור תשעה חודשים מכרה אותו עבור כ-308 מיליון שקל.

‏בעבר התמודד קאהן, ביחד עם צביקה בארינבוים, על רכישת חברת שיכון ובינוי‎ ‎מידי שרי אריסון תמורת סכום של כ-440 מיליון דולר, עסקה שבסופו של דבר לא יצאה אל הפועל.

קרסנט הייטס הוקמה על-ידי סאני קאהן לפני כ-25 שנה, ונחשבת לאחת מחברות פיתוח בתי הדירות הגדולות בארה"ב, כשהתמחותה היא מבני יוקרה. היא מעסיקה מאות עובדים, ובנתה לאורך השנים בלוס אנג'לס, ניו יורק, שיקגו, מיאמי, בוסטון סן פרנסיסקו ועוד, כשבשנים האחרונות הורחבו עסקיה גם ליפן, סין, הודו, רוסיה, לונדון, וכאמור ישראל.

מהפועל ת"א נמסר היום: "בתקופה האחרונה מנהלים נציגי הפועל ת"א מו"מ עם מר ראסל גלבוט, לגביי רכישת המועדון על-ידו. מר גלבוט הוא איש עסקים מתחום הנדל"ן ושותפו של מר סאני קאהן. בשלב זה השיחות עם מר גלבוט נמשכות ובמידה ויהיה מה להודיע, המועדון יודיע על כך באופן מסודר".