למ"ס: באיזו עיר בישראל מתגוררים הכי הרבה עבריינים?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנתונים חדשים אודות פני החברה בישראל: באילו יישובים הכי הרבה תושבים מעשנים, באילו מתגוררים הכי הרבה תושבים שהורשעו בפלילים, ומהו היישוב שתושביו חשים בודדים יותר מכל?

סיגריה  / צלם:  טינקסטוק
סיגריה / צלם: טינקסטוק

הכי הרבה עבריינים, הכי הרבה מעשנים - וגם הכי בודדים: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ד') נתונים חדשים אודות מצב פני החברה בישראל. מהנתונים עולה מהם היישובים בארץ בהם חיים הכי הרבה תושבים שהורשעו בפלילים, איפה חיים התושבים שמרגישים הכי לבד - וגם איפה הכי לא נעים ללכת ברחוב, כי יש יותר מדי מעשנים.

על פי הנתונים, השיעור הגבוה ביותר של מורשעים בדין לאלף נפש הוא בבאר שבע (7.7). במקום השני נמצאת העיר בת ים (7.2) ומעט אחריה אשקלון (7.1 תושבים שהורשעו לכל אלף נפש). השיעור הנמוך ביותר של עבריינים לאלף נפש קיים ברמת גן (2.9), בחיפה (3.9) ובפתח תקווה (4.3). העבירות השכיחות ביותר המיוחסות לתושבים אלה הן עבירות כלפי הסדר הציבורי.

ובאיזו עיר בישראל עולה לחלל האוויר הכי הרבה עשן סיגריות? בתל אביב נמצא האחוז הגבוה ביותר של מעשנים - 30% מכלל תושבי העיר, גם באשדוד ובראשון לציון נמצא אחוז גבוה של מעשנים - 28% מכלל האוכלוסייה. בבני ברק נמצא האחוז הנמוך ביותר של מעשנים, שעומד על 8% בלבד.

בני ברק היא גם העיר שבה נרשם המספר הנמוך ביותר של נפגעים בתאונות דרכים ב-2012: במהלך השנה כולה נפגעו 228 בני אדם בתאונות. לעומתה, השכנה תל אביב הייתה זו בה נרשם המספר הגבוה ביותר של נפגעים בתאונות, שעמד על 1,830. הכי הרבה נהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות מתגוררים בנתניה.

בנתניה נרשם גם שיעור בעלי הנזקקות הגבוה ביותר לשירותי הרווחה: 137.5 איש מתוך 1000 פנו לסיוע, זאת לעומת 76.6 בממוצע בבני ברק. הפער בין הערים בקריטריון זה עומד על לא פחות מ-80%.

מהי הסיבה שבגללה הכי הרבה אנשים פונים לשירותי הרווחה? יותר מ-40% מהפונים בחולון ובאשקלון עשו זאת עקב בעיות זקנה שונות. פניות בשל עוני, קשיי הכנסה ותעסוקה מהוות יותר מ-22% מהפניות בירושלים, באשקלון, בבאר שבע ובפתח תקווה.

האחוזים הגבוהים ביותר של פניות עקב תפקוד לקוי של הורים או של ילדים ונוער הם בתל אביב וברחובות. האחוז הגבוה ביותר של פניות בשל סיבות רפואיות ומוגבלות נרשם בבת ים.

והיכן בארץ הכי הרבה אנשים חשים בודדים? מבין הערים הגדולות, בבת ים, בנתניה ובתל אביב יש שיעור גבוה יחסית של אנשים שחשים בדידות לעתים קרובות או מדי פעם (כ-32%) - זאת לעומת בני ברק (16%) ורחובות (19%) שבהן פחות אנשים חשים בדידות.