יו"ר ה-IMF: הכלכלה העולמית חלשה, נקצץ תחזית הצמיחה

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, אמרה היום כי ב-2015 הצמיחה צפויה לעלות בהיקף מצומצם בלבד

כריסטין לגארד שרת האוצר הצרפתייה / צלם:רויטרס
כריסטין לגארד שרת האוצר הצרפתייה / צלם:רויטרס

הכלכלה הגלובלית חלשה יותר מכפי שנחזה לפני חצי שנה, כך אמרה היום (ה') יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד.

בנאום שנשאה היום בוושינגטון אמרה לגארד כי הקרן תקצץ את תחזיתה לצמיחה הגלובלית. עוד היא ציינה כי ב-2015 הצמיחה צפויה לעלות בהיקף מצומצם בלבד. בדבריה ציינה את הסיכונים הכלכליים שנובעים מהמתיחויות הגאו-פוליטיות באוקראינה, המזרח התיכון ומערב אפריקה.

רק בחודש יולי ה-IMF עדכנה כלפי מטה את התחזית הצמיחה לכלכלה העולמית וזאת בעיקר על רקע הפחתה חדה של תחזית הצמיחה של ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, ושוק היעד העיקרי של היצוא הישראלי.

לפי המספרים ששחררה הקרן ביולי, הכלכלה העולמית תצמח השנה ב-3.4% ולא ב-3.8% כפי שהיה צפוי בתחילת השנה. יתרה מזו, הכלכלה האמריקאית צפויה לצמוח ב-1.7% בלבד לעומת תחזית של 2.8% השנה, תחזית שפורסמה לפני כשלושה חדשים בלבד. מדובר בעדכון חד בסך 1.1 נקודות אחוז.

לפני כחודש, בדוח משותף לקראת פגישת שרי העבודה מ-20 מדינות 20G (הכלכלות המפותחות והמתפתחות הגדולות ביותר), הזהירו ארגון העבודה הבינלאומי (ILO),קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי שצריך יהיה לעשות יותר כדי ליצור מקומות עבודה באיכות טובה הן בכלכלות המפותחות והן במתפתחות. הסיכון של אי נקיטת פעולה הוא שנים רבות נוספות של צמיחה כלכלית חלשה ו"מעגל קסמים אכזרי" שיהיה קשה לפרוץ ממנו, נמסר.