"יש לי את התפקיד הכי מעניין במשק הישראלי"

"ליידי גלובס": מנכ"לית סאפ סתוית נבון, מהנשים החזקות בהיי-טק הישראלי, בראיון ראשון: "אני יושבת בחדר ישיבות עם 15 איש, כולם גברים, וכשאני מקבלת את הטלפון 'אמא, איפה מכנסי הג'ודו שלי?', אני עוצרת את הפגישה ועונה"

סתוית נבון / צילום: שי יחזקאל
סתוית נבון / צילום: שי יחזקאל

ביום שהוכרז על מינויה כמנכ"לית SAP ישראל, קיבלה סתוית נבון 48 זרים למשרד. "היה חיבוק ענק מהשוק כולו. יומיים אחרי, כמעט כולם כבר העמידו אותי במבחן ענק. לקוחות הגיעו עם בעיה שצריך זמן בשביל לפתור, אבל ביקשו מענה 'כאן ועכשיו'".

איך התמודדת עם הלחץ שהופעל עלייך?

"בשיא הפשטות. הלכתי לפגישות עם כולם, ואמרתי להם בחיוך: 'אני צעירה, אתם לא רוצים להרוג אותי, חבל. דרכי עוד ארוכה בחברה. בכולכם אטפל', ואכן טיפלתי ונתתי מענה לכולם. לא לקחתי 100 ימים של חסד, אחרי 3 ימים כבר התמודדתי".

כשאני שואלת את נבון, 43, כיצד הרגישה כשהודיעו לה על קבלת התפקיד, היא ממהרת להשיב, "לא 'קיבלתי', לא נתנו לי כלום שלא הגיע לי. אני 'לקחתי', נתתי לעצמי את ההזדמנות הזו. יש הרבה נשים מוכשרות וחכמות שיכולות להיות בעמדות מפתח והן לא, כי לצערי הן לא נותנות לעצמן הזדמנות".

- איזו מנהלת את?

"לנשים יש יתרון על גברים בגלל היכולת שלהן לשלוט על האגו. כשהאגו מנטרל אותך כגבר, לאישה יש יתרון, ואני רואה את זה כל יום במשא ומתן. אין דבר כזה להיות בלי אגו, אבל נשים יכולות לעצור ולשים אותו בצד, כדי שלא ישפיע על ההתנהגות שלהן. גברים חייבים להיות מאוד מיומנים כדי לנטרל אותו.

"אני בונה יחסים עסקיים כרומנים ארוכים, לא סטוצים. אני לא נרתעת מלהיתפס חלשה, ואני אומרת את זה. אני אומרת שאני פוחדת או צריכה לחשוב על זה יום יומיים, כי אני צריכה להבין את זה. אני לא משחקת משחקים. בסוף אני מביאה ביצועים, המספרים מדברים בעד עצמם".

*** הכתבה המלאה במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי