חברת הליסינג "אלדן" בדרך להנפקת אג"ח ציבורית

החברה תנפיק אג"ח בהיקף של עד כ-400 מיליון שקל על בסיס דוחות 2014

אחרי שנים ארוכות של שמירה חשאית על נתוניה הכספיים, תצטרף בקרוב גם חברת ההשכרה והליסינג "אלדן" לרשימת החברות המדווחות. החברה הודיעה כי היא צפויה לצאת בחודשים הקרובים במהלך של הנפקת אג"ח בהיקף של עד 400 מיליון שקל, בעיקר מגופים מוסדיים ישראליים. היקף הגיוס הסופי יקבע בהמשך בהתאם לצרכי החברה. הנפקת האג"ח תתבצע ככל הנראה ברבעון השני של השנה הבאה על בסיס הדוחות השנתיים של 2014.

את ההנפקה מובילה הנהלת אלדן, בליווי עו"ד עמיר צפריר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות' ורואי החשבון ממשרד דלויט, בריטמן, אלמגור, זוהר. בימים הקרובים תיקבע גם זהות חתמי העסקה.

אלדן, בבעלות משפחת דהאן, היא אחת מחברות הליסינג העצמאיות הגדולות האחרונות שאינן נמצאות בבעלות של יבואן רכב או שאינן משויכות לקבוצת ייבוא רכב. החברה מחזיקה בשורה של חוזי אספקה אסטרטגיים עם חברות מובילות במשק ונחשבת לקניינית מרכזית של חברת דלק רכב ושל כלמוביל. בענף מעריכים כי לפחות בשלב זה לא מתכוונת החברה למכור נתחי בעלות, אם כי בשנים האחרונות קיבלה החברה כמה הצעות לרכישה, כולל מיבואניות רכב גדולות.

מאלדן נמסר כי "החברה בוחנת כל העת את תנאי השוק בו היא פועלת, על מנת להוביל מהלכים אשר יהפכו אותה לתחרותית יותר ויביאו לשיפור בתוצאותיה. ההחלטה על גיוס חוב הינה פועל יוצא מהאסטרטגיה של אלדן להביא להרחבת מקורות המימון שלה ולהפיכתה לחברה מדווחת".