זו השאלה הכי אהובה של מייסד גוגל בראיון עבודה

סרגיי ברין לבכיר לשעבר בגוגל שהתקבל לעבודה בשנת 2000: "תוכל ללמד אותי משהו מורכב שאני לא יודע?"

סרגיי ברין / צילום: בלומברג
סרגיי ברין / צילום: בלומברג

גוגל ידועה בשאלות שהיא שואלת את המועמדים שלה בעת ראיון עבודה, שאלות מוזרות וחריגות כמו "כמה כדורי גולף אפשר להכניס לאוטובוס?". מאז היא נפרדה מכמה מאותן שאלות מוזרות שפסלו לא מעט מועמדים לעבודה, אך בספר חדש שפרסם המנכ"ל לשעבר אריק שמידט הוא מציין כמה מהשאלות החביבות על המייסד סרגיי ברין.

הספר נקרא "How Google Works" ושמידט מפרט חלק מהליך קבלת עובדים, יחד עם ג'ונתן רוזנברג, בכיר לשעבר בגוגל שהתקבל לעבודה בחברה בשנת 2000.

"תוכל ללמד אותי משהו מורכב שאני לא יודע?", שאל ברין את רוזנברג. לפי דיווח באתר "ביזנס אינסיידר", רוזנברג החל לדבר על האופן שבו הוא ישתמש בחוקי הכלכלה כדי להגדיל את תפוקות החברה ואת רווחיה. ברין נראה משועמם ורוזנברג חשש שהוא עומד להיכשל.

רוזנברג החל לשנות כיוון ולדבר על חיזור, תוך שהוא מביא את הסיפור על הדייט הראשון שלו עם מי שתהפוך לימים לרעייתו. הוא שלח לה פרחים ופאזל כדי להפשיר את הקרח לפני שהזמין אותה לצאת עימו כי הוא רצה שהפרחים ירשימו אותה והפאזל יאתגר אותה מוחית.

ברין התעניין - ורוזנברג התקבל לעבודה בגוגל. המטרה של ברין הייתה לבחון את היכולת של רוזנברג להסביר משהו מורכב בפשטות אבל גם לבדוק את היכולת של רוזנברג לחשוב מחוץ לקופסא ולא רק בצורה אקדמית.