פעילים: "עליית הדולר משפיעה לטובה על מניות ת"א 100"

נטלי סליוסרנקו, מנהלת תיקים בכירה בפעילים ניהול תיקי השקעות, ממליצה לבחור מניות ספציפיות מבין ענפי המשק השונים

 נטלי סליוסרנקו / צילום: תמר מצפי
נטלי סליוסרנקו / צילום: תמר מצפי

בשבועות האחרונים ממשיך מדד המעו"ף בתנופה החיובית שלו, המסייעת לו לקבוע רמות שיא חדשות כמעט על בסיס יומי. על רקע תמונה זו, בפעילים ניהול תיקי השקעות מקצים כשליש מהתיק שלהם לאפיק המנייתי, שלראייתם "ממשיך להיות אטרקטיבי וחשוב בבניית תיק מאוזן".

בתוך הרכיב המנייתי, החלוקה של פעילים ניהול תיקים היא שני שלישים לשוק המקומי והיתרה לשוקי חו"ל, עם משקל יתר לשוק האמריקאי, "אשר נהנה משיפור בשוק התעסוקה ומגידול בצריכה הפרטית. ברבעון השני השוק האמריקאי צמח בקצב של 4.6%".

בהביטה על השוק המקומי, נטלי סליוסרנקו, מנהלת תיקים בכירה בדסק פלטינום של פעילים ניהול תיקי השקעות, מתייחסת להתחזקות הדולר בחודשיים האחרונים, שלדבריה "השפיעה לחיוב על המשקיעים המקומיים הן באפיק המנייתי והן באפיק הסולידי (אג"ח).

"כ-45% מהמניות במדד ת"א 100 הן חברות מוטות יצוא (מרביתן חברות דואליות)", היא מוסיפה, "ולכן עלייה בשער הדולר משפיעה לטובה על רווחיהן, וכפועל יוצא גם על שווין".

סליוסרנקו מציינת כי מתחילת חודש יולי ועד סוף ספטמבר הדולר התחזק אל מול השקל ב-7.5%, ובזמן זה התחזק מדד ת"א 100 ב-4.2%, כאשר לדבריה "מדד ה-S&P 500 עלה רק 1.1% בתקופה זו".

סליוסרנקו מוסיפה לגבי השוק המקומי כי "ההשקעה המומלצת היא באמצעות בחירת מניות ספציפיות, בין ענפי המשק השונים", ובין המניות המומלצות שלה היא מזכירה את פרטנר, פרוטרום ודלק רכב.

על פרטנר אומרת סליוסרנקו כי "חברת הסלולר הציגה עלייה בשיעורי הרווחיות בדוחות הרבעון השני של 2014, על אף התחרות העזה בענף, וזאת בזכות המשך התייעלות. לפרטנר פוטנציאל להגדלת ההכנסות בשנת 2015 כתוצאה מהפעלת שירותי דור 4, וכן משירותים שתספק לחברת הוט מובייל".

לגבי פרוטרום, יצרנית תמציות הטעם והריח, שהודיעה לפני ימים ספורים על השקעה של 35 מיליון דולר ברכישת חברה בפרו, סליוסרנקו מציינת כי היא "פרסמה ברבעון האחרון דוח מצוין, וממשיכה להתמקד ברכישת חברות - אסטרטגיה המניבה פירות בדמות עלייה במכירות ובשולי הרווחיות".

בעניינה של דלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד, מזכירה סליוסרנקו את רווחי ההון שסידרה לה השקעתה בחברת מובילאיי, וכן מציינת כי היא הושפעה לחיוב מהעלייה בביקוש לכלי רכב חדשים ומוסיפה כי "רמת ה-ין הנמוכה בעולם מהווה יתרון לסביבה העסקית".

תעודות סל על מדדים בחו"ל

לשווקים שמעבר לים ממליצה סליוסרנקו להיחשף באמצעות תעודות סל על מדדים, ובשוק האמריקאי היא מזהה פוטנציאל בענפי הטכנולוגיה והפיננסים. עוד היא מוסיפה לגבי חו"ל, כי "אנו רואים את המימושים בשווקים המתפתחים כנקודת כניסה טובה. ניתן לנטרל חשיפה מטבעית באמצעות השקעה בסלים מנוטרלי מטבע, הנסחרים בשוק המקומי".

לאפיק הקונצרני מקצה סליוסרנקו 40% מהתיק, אולם מדגישה כי "יש לנקוט במידת זהירות, בבחירה סלקטיבית של האג"ח ובבחינת החוב של החברות. יש לשים דגש על תזרים המזומנים של חברות נדל"ן מקומיות, שכן נתונים שהתפרסמו לאחרונה מעידים על ירידה משמעותית במכירות דירות חדשות. מגמה זו נובעת מחוסר הוודאות סביב חוק מע"מ 0%, וצפויה להימשך עד להחלטה סופית בעניין".

עוד היא מוסיפה בנושא, כי "מרווח התשואה בין אג"ח קונצרניות לאג"ח ממשלתיות מעיד על פרמיית הסיכון שהמשקיעים נותנים לחברות. נעדיף לוותר על תשואה עודפת, שניתן להשיג בהשקעה באג"ח של חברות בסיכון גבוה, ולהשקיע באג"ח באיכות חוב גבוהה".

כן סליוסרנקו מציינת בנוגע לרכיב האג"ח בתיק, כי "אנו נותנים משקל יתר משמעותי לאפיק השקלי לעומת צמוד המדד. האינפלציה בפועל בישראל ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה ל-0%, משמעותית מתחת לתחזיות האנליסטים וליעד בנק ישראל, על כן ההשקעה באפיק השקלי הניבה תשואה עודפת על פני האפיק הצמוד מדד".

"נראה כניסת כספים חדשים לשוק ההון"

"להערכתנו", היא מוסיפה, "סביבת האינפלציה תמשיך להיות מאוד נמוכה ותסתכם בכ-0.1% לשנת 2014 ו-0.8% ב-12 החודשים הקרובים. ההשקעה באג"ח ממשלתיות צמודות מדד, במח"מ קצר, אינה אטרקטיבית - התשואה הגלומה היא שלילית".

במבט להמשך, סליוסרנקו מעריכה כי "אנו צפויים לראות המשך מגמת כניסת כספים חדשים לשוק ההון, בהיעדר אלטרנטיבה ראויה להשקעה, בשל ריבית אפסית בפיקדונות (ריבית שלילית במונחים ריאליים)".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של נטלי סליוסרנקו
 ההמלצות של נטלי סליוסרנקו

עושה שוק - נטלי סליוסרנקו
 עושה שוק - נטלי סליוסרנקו