"אם מישהו באוצר חושב אחרת מלפיד - מקומו אינו במשרד"

מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק: "יש פה רוח מפקד. דרג מקצועי שלא נוח לו עם מדיניות השר יכול להביע את דעתו, ואם דעתו לא התקבלה הוא יכול לבחור אחת משתי אפשרויות - להתיישר או לחפש את מקומו במקומות אחרים"

אמיר חייק / צילום: תמר מצפי
אמיר חייק / צילום: תמר מצפי

"אם יש באוצר אנשים שחושבים אחרת משר האוצר מקומם אינו במשרד הזה", כך אמר היום (ב') מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, על רקע פרסומים בתקשורת על הסתייגויות בדרג המקצועי באוצר מנושאים כמו הפטור ממע"מ והגדלת יעד הגירעון.

בשיחה עם "גלובס", אמר חייק כי "אני לא אוהב את הרחשים מתחת לפני המים - זה לא מכובד. יש פה רוח מפקד. דרג מקצועי שלא נוח לו עם מדיניות השר יכול להביע את דעתו, ואם דעתו לא התקבלה הוא יכול לבחור אחת משתי אפשרויות - להתיישר או לחפש את מקומו במקומות אחרים. אם לי יש ויכוח עם נשיא ההתאחדות בסוף הוא מכריע ואני יכול לקבל את ההכרעה או ללכת הביתה - אין אפשרות שלישית".

חייק אמר כי הצעת תקציב המדינה מבטאת במידה רבה את הדגשים שהעבירו הארגונים העסקיים לאוצר, למעט "הערות בשוליים" כמו קידום משק הגז והעלאת מס המעסיקים על מבקשי מקלט השוהים בישראל באופן חוקי, שעלולה לדבריו לפגוע בענף התיירות הנשען על עובדים זרים רבים.

ראשי הארגונים העסקיים הגיעו היום ללשכתו של שר האוצר יאיר לפיד לפגישה שנועדה להביע את תמיכתם בהצעת תקציב המדינה. לפיד הודיע בפגישה על הקמת שתי קרנות הון צמיחה לתעשייה שנועדו לאפשר לעסקים בינוניים וקטנים לקבל אשראי כחלק מההשקעה בחיזוק מנועי הצמיחה. יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים צבי אורן אמר ללפיד "אנחנו בעד מע"מ אפס, אבל העיכוב בחוק גורם לנזק עצום. צריך לצמצם את הביורוקרטיה. אנחנו חושבים שיש לו פוטנציאל להוריד את מחירי הדירות. הפתרון הנכון והאמיתי לגירעון בתקציב זה לצמוח - וזה תלוי רק בנו".

נשיא התאחדות הקבלנים נסים בובליל אמר כי "הענף כולו נכנס לקיפאון. בנושא של התחדשות עירונית ראינו מה הממ"דים עשו ואין שום סיבה שזה יקרה". לפיד אמר על כך כי "פעם נתפוס את התקשורת ונסביר להם שמע"מ אפס זה רק חלק קטן מהתוכניות שלנו לפתרונות בדיור".