אזהרה רווח לסודהסטרים: ההכנסות יעמדו על 125 מ' ד' בלבד

בשוק ציפו להכנסות של 154 מיליון דולר ■ הרווח התפעולי יעמוד על 8.5 מיליון דולר ■ המנכ"ל: "מאוד מאוכזבים מביצועינו בתקופה האחרונה"

דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר
דניאל בירנבאום / צילום: איל יצהר

הרבעון השלישי נגמר בשבוע שעבר, ועונת אזהרות ההכנסות והרווח לקראת פרסום הדוחות החלה. אחרי שאתמול הזהירה חברת השבבים איזיצ'יפ כי הכנסותיה יהיו נמוכות מהתחזית, היום (ג') מצטרפת לאזהרות סודהסטרים . אין זו האכזבה הראשונה שיצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים מייצרת השנה למשקיעים בה.

סודהסטרים דיווחה כי היא מצפה להכנסות רבעוניות של 125 מיליון דולר ורווח תפעולי של 8.5 מיליון דולר, בעוד שבשוק צפו הכנסות גבוהות בהרבה - 154 מיליון דולר. "אנחנו מאוד מאוכזבים מביצועינו בתקופה האחרונה", אמר המנכ"ל, דניאל בירנבאום, שהוסיף כי הסיבה המרכזית לאזהרה היא ביצועים חלשים בארה"ב (בדומה לאזהרה קודמת בתחילת השנה).

סודהסטרים נסחרת בשווי 578 מיליון דולר בנאסד"ק - נמוך ב-65% מהשיא באוגוסט 2011. טרום המסחר בוול סטריט היום יורדת המניה ב-18%. ברבעון הקודם פרסמה החברה תחזיות שנתיות שהיו נמוכות מצפי האנליסטים, וכעת לא ברור אם תעמוד בהן - מדובר על צמיחה של 5% בהכנסות וירידה של 5% ברווח הנקי.

אתמול כאמור פרסמה איזיצ'יפ אזהרה, ובתגובה נפלה המניה ב-10.4% בנאסד"ק במחזור מסחר גדול. בסיום המסחר ננעלה המניה במחיר של כ-22.2 דולר המשקף לחברה שווי של 646 מיליון דולר. בכך השלימה המניה ירידה של 21% מסוף חודש אוגוסט.

איזיצ'יפ מיוקנעם, המנוהלת על ידי אלי פרוכטר, מפתחת שבבים לראוטרים (נתבים) של רשתות תקשורת גדולות עבור יצרניות ציוד תקשורת. החברה עדכנה שהכנסותיה ברבעון השלישי יסתכמו בכ-19 מיליון דולר, ירידה של כ-14% בהשוואה לתחזית הקודמת שמסרה ל-22 מיליון דולר.

מדובר על הכנסות בהיקף דומה לאלו שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד, וירידה של כ-14% לעומת הרבעון הקודם. במחצית הראשונה של 2014 הכנסותיה של איזיצ'יפ הסתכמו ב-42.4 מיליון דולר, צמיחה של כ-33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית עמד על 12.3 מיליון דולר, עלייה של 42%. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP (בנטרול הוצאות התגמולים מבוססי ההון לעובדים והוצאות הקשורות לרכישה) הגיע ל-21 מיליון דולר, עלייה של 36.6%.

איזיצ'יפ: "מאמינים שההאטה זמנית"

"ברבעון השלישי ראינו חולשה בהזמנות וכן תיקונים במלאים אצל רוב הלקוחות המרכזיים שלנו בתחום רשתות התקשורת", אמר פרוכטר. "אנחנו מאמינים שזו האטה זמנית, שנגרמה בעיקר בשל הירידה בהוצאות ספקיות התקשורת בשוק בשלב זה. במבט קדימה, הצפי הוא שהוצאות ספקיות התקשורת יחזרו לצמוח, ויחד איתן יגדלו המכירות שלנו לשוק זה".

פרוכטר הוסיף כי החברה מתקדמת היטב עם מוצר ה-NPS שלה, אשר מכניס אותה לשווקים חדשים. עוד ציין פרוכטר כי רכישת Tilera צפויה להיסגר ברבעון הרביעי, בכפוף לקבל אישורים רגולטוריים בארה"ב, והיא צפויה לגוון עוד יותר את הסגמנטים בהם איזיצ'יפ פעילה, ואת הרכב הלקוחות שלה, ולספק לה עוד הזדמנויות צמיחה.

נזכיר, שאיזיצ'יפ הודיעה לפני כשלושה חודשים על רכישת טילרה האמריקאית, המפתחת מעבדים בעלי ביצועים גבוהים עבור רשתות מרכזי נתונים, בסכום שעשוי להגיע עד 130 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך. לאחרונה צצו ספקולציות שגם איזיצ'יפ בעצמה עשויה להיות יעד לרכישה, ולפני כחודש מנייתה זינקה על רקע זה.