שביעות-רצון במשרד האוצר מאישור התקציב בממשלה

באוצר ציינו כי הצעת התקציב שהגישו אושרה ללא שינויים מהותיים, וכי מדובר בהישג של אנשי אגף התקציבים בראשות הממונה על התקציבים אמיר לוי

אמיר לוי / צילום: עאוריה תדמור
אמיר לוי / צילום: עאוריה תדמור

במשרד האוצר הביעו הבוקר שביעות רצון רבה מאישור תקציב המדינה בממשלה, לאחר עיכובים רבים. באוצר ציינו כי הצעת התקציב שהגישו אושרה ללא שינויים מהותיים וכי מדובר בהישג של אנשי אגף התקציבים בראשות הממונה על התקציבים אמיר לוי.

יצויין כי החששות במשרד אוצר מפני ניסיון ברגע האחרון של מערכת הבטחון להגדיל את התוספת לתקציבם התבדו. גם דברי הביקורת שהטיחה נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג בהצעת התקציב לא קיבלו ביטוי בהצבעת השרים.

נזכיר כי הממשלה אישרה הלילה (ד') את תקציב המדינה לשנת 2015: לאחר דיון מרתוני שהחל בשעות הצהריים המאוחרות אתמול, אישרה הממשלה את תקציב המדינה ברוב של 20 שרים אל מול מתנגד אחד: השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ. מרבית שרי הממשלה לא נשארו להצבעה, שהתקיימה בשעה 1:30 בלילה, והשאירו פתק הצבעה עם עמדתם.

תקציב המדינה לשנת 2015 יעמוד על 328 מיליארד שקל. הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2014 ל-2015 יעמוד על 12.5 מיליארד שקל. סכום זה כולל בתוכו תוספת חד פעמית בגובה 4.3 מיליארד שקל עבור משרד הביטחון לטובת מימון ההתעצמות ופיתוח אמצעים המתבקשים לאחר מבצע ''צוק איתן''. יעד הגירעון יעמוד על 3.4% מהתוצר.