וול סטריט: זה מה שצריך לדעת לקראת שבוע המסחר הקרוב

לאחר סיום שבוע צורם, בוול סטריט יגיבו לשלל נתוני מאקרו חשובים, לדוחות כספייים של הבנקים וענקיות הטכנולוגיה, ולדברי מנהיגי העולם בכנס קרן המטבע

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

שבוע המסחר החולף בוול סטריט היה הגרוע ביותר מאז מאי 2012, ומדד הדאו ג'ונס אפילו מחק את העליות מתחילת 2014 והוא כרגע בתשואה שלילית. ביום שישי בלבד המדדים סיימו בירידות של 2% ויותר וחתמו את השבוע בירידה של כ-3% בסיכום שבועי.

לקראת שבוע המסחר הקרוב שיחל מחר (ב'), המשקיעים יגיבו לדברי מנהיגי העולם בכנס של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בדבר ההאטה העולמית, מועד העלאת הריבית הצפוי בארה"ב לראשונה מזה שנים, והקולות שקוראים למעצמות לעודד צמיחה מחשש לדפלציה.

בשבוע המסחר הקרוב יפורסמו נתוני מאקרו בארה"ב שישפכו עוד אור על מצבה של כלכלת ארה"ב. הנתונים יחלו לזרום רק ביום רביעי עם המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר, שצפויות לרשום ירידה של כ-0.1% אחרי עלייה יפה של 0.6% באוגוסט ואחרי צניחה בחודש יולי - כך שהדוח הקרוב יהיה מעניין במיוחד.

באותו יום יפורסם מדד המחירים ליצרן לספטמבר שצפוי לעלות ב-0.1%. עוד יפורסם ביום רביעי מדד האמפייר סטייט הבוחן את הפעילות היצרנית באזור ניו-יורק, שצפוי לרדת ל-20 נקודות מקריאה של 27.5 נקודות בחודש הקודם. לקראת סיום יום המסחר ביום רביעי הפדרל ריזרב יפרסם את ספר הבז' שבודק את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפד'.

ביום חמישי יפורסמו נתוני התעסוקה השבועיים, הייצור התעשייתי ותפוקת הייצור, וכן מדד הפילדלפיה פד'.

ביום שישי יפורסמו נתוני התחלות הבנייה לספטמבר שצפויות לעלות ל-1.022 מיליון, מרמה של 956 אלף בחודש הקודם. אישורי הבנייה צפויים לעלות בספטמבר ל-1.040 מיליון, מ-998 אלף באוגוסט. סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוקטובר צפוי לרדת ל-84 נקודות מ-84.6 נקודות בספטמבר.

"המשקיעים פועלים באמוציונליות ולכן אנחנו רואים מדי פעם מכירות חיסול בשוק", אמר ג'ף מאקי, פרשן כלכלי במרקטווץ'. "אני צופה שהאמוציות ימשיכו להכתיב את הכיוון בשוק גם בשבוע הקרוב", לדבריו.

מדד ה-S&P500 סיים את השבוע ברמה של 1,906.13 נקודות. לדברי מאקי, אם המדד ישבור מטה את הרף הפסיכולוגי של 1,900 נקודות - אנחנו עומדים בפני סיכון לצניחה עד ל-1,800 נקודות - 10% בסך הכל בכשבועיים.

לאחר שאלקואה פתחה בשבוע שעבר את עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2014, בשבוע הקרוב יהיו אלה הבנקים האמריקניים שיפרסמו את התוצאות הכספיות. ביום שלישי ידווחו סיטיגרופ, JP מורגן ו-וולס פארגו;

ביום רביעי ידווחו בנק אוף אמריקה וענקית המסחר המקוון eBay. ביום חמישי ידווחו גולדמן זאקס, גוגל, וביום שישי יפרסמו בנק מורגן סטנלי וג'נרל אלקטריק.