פרשת הרב והניצב: ארביב נחקר במחלקה לחקירות שוטרים

ניצב בדימוס מנשה ארביב נחשד בין היתר כי לן בחינם במלון השייך למקורבו של הרב פינטו וקיבל ממנו לכאורה כספים עבור בנו השוהה בחו"ל

ניצב בדימוס מנשה ארביב נחקר היום (א') במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, בחשד שקיבל טובות הנאה מהרב פינטו בעת ששימש נספח המשטרה בארצות-הברית - כך דווח בגלי צה"ל.

ארביב נחשד בין היתר כי לן בחינם במלון השייך למקורבו של הרב פינטו וקיבל ממנו לכאורה כספים עבור בנו השוהה בחו"ל.

פרקליטיו של ארביב, עורכי הדין גדעון פישר, יהושע רזניק ולימור הלוי, מסרו בתגובה: "לאחר הודעת המדינה לבג"ץ על כך שמידע שמסר פינטו נבדק ונמצא לא מהימן, התבקש ניצב ארביב להגיע למשרדי מח"ש להמשך בדיקת מסכת הכזבים שפיזר פינטו, כדי לייצר הסחה מהפרשה המרכזית בה מואשמים פינטו ואנשיו בגניבת מיליוני שקלים מעמותה למען נזקקים וניצולי שואה. ניצב ארביב יציג בפני נציגי המשטרה מידע שהוא לבדו מצדיק את ביטול ההסכם עם פינטו".

עורכי הדין של ארביב הביעו תמיהה "על כך שמערכת האכיפה, המכנה בעצמה את פינטו כשקרן, המפיץ בדותות, הגובלים בדיבה כנגד קצין אחר, הפך לפתע לעד מדינה כנגד ניצב ארביב בחסות הסכם מפוקפק, המעלה חשש כבד למניעים העומדים אחריו וראויים בעצמם לבדיקה יסודית".

לאחר החקירה נמסר מטעם ארביב כי "במהלך עדותו במח"ש הזים מנשה ארביב את עדות השקר של פינטו ואנשי ארגונו, וזאת בהמשך להודעת המדינה מיום רביעי בה הודתה בפני בית המשפט כי החלק אשר נבדק נמצא לא מהימן וכוזב. כעת ברור לכל גורמי האכיפה כי עדות פינטו שקרית וכוזבת גם במקרה זה, ונפתחה בפניהם הדרך לביטול הסכם עד המדינה.

"ארביב דורש מזה 10 חודשים להציג את העובדות מול גיבוב השקרים של פינטו, שכל מטרתם הייתה לייצר הסחה לחקירה ולאפשר לו להימלט בהצלחה לחו"ל ולהימנע מעימות ישיר עם שקריו".