תיק ההשקעות המומלץ של ברק גרשוני מאלומות ספרינט

ברק גרשוני, מנכ"ל חברת קרנות הנאמנות של אלומות ספרינט, מעריך כי כספים רבים יעברו מפיקדונות ומק"מ לנכסי סיכון

ברק גרשוני / צילום: תמר מצפי
ברק גרשוני / צילום: תמר מצפי

למרות פתיחת השבוע הדרמטית שנרשמה אתמול בשוק ההון המקומי, עם ירידות חדות בכל המדדים, הבורסה התל אביבית עדיין נמצאת קרוב לרמות השיא שלה, וזאת בשעה שהמשקיעים ממשיכים לחפש אלטרנטיבות השקעה, לנוכח סביבת הריבית האפסית.

בבית ההשקעות אלומות ספרינט מעריכים כי עם סביבת ריבית שכזו, המשקיעים יהיו מוכנים להגדיל את הסיכונים בתיק ההשקעות שלהם. בהתאם לכך, סבורים שם כי "נושא ניהול הסיכונים בשנה הקרובה הופך למאתגר ביותר. לדעתנו, הישיבה עם מרבית הכסף בפיקדון קצר, מק"מ, או גילון, בציפייה להעלאת ריבית בעתיד, אינה הדרך הנכונה להתנהל. בארה"ב הריבית נותרה סביב רמת ה-0% כבר מאז 2008, ועדיין יש דיונים מתי ואם תעלה בשנת 2015. כך, שהמתנה בצד בפיקדון בריבית 0% עלולה לגבות מחיר אלטרנטיבי כבד".

בבית ההשקעות מדגישים עוד כי "עולם בסביבת ריבית 0% נותן משנה חשיבות לניהול עם אצבע על הדופק, כזה שבוחן ומנתח באופן מהיר כיצד מתפתחים המחירים במשק בשנה הקרובה".

להערכתם, "ככל שהריבית תישאר באותה סביבה לאורך זמן, התיק המומלץ צפוי להערכתנו להניב תשואה עודפת משמעותית על ההשקעות הקצרות האפסיות".

ברק גרשוני, מנכ"ל חברת קרנות הנאמנות של אלומות ספרינט, אומר כי "להגעה לסביבת האפס המוחלט בפיקדונות ובהשקעות קצרות טווח יש השלכות פסיכולוגיות לא פשוטות על משקיעים. גם משקיעים שונאי סיכון שהסתפקו בהשקעה במק"מ או בפיקדון, מגלים במהרה שהם שונאים יותר תשואה אפסית או שלילית, והם מוכנים ליטול סיכון משמעותי יותר בתיק ההשקעות שלהם".

לדברי גרשוני, "הדחיפה הזו לעבר הגדלת הסיכון שגורמת הריבית האפסית, תביא לכך שנמשיך לראות הסטה אדירה של כספים מפיקדונות ומק"מ אל עבר נכסי סיכון".

גרשוני סבור כי "המדרגה הקרובה ביותר ברמת הסיכון היא האג"ח הממשלתית השקלית, במח"מ שיהיה מספיק כדי להניב תשואה של 1%-2% לשנה". בהתאם לכך, הוא מקצה 50% מתיק ההשקעות שלו לאפיק הממשלתי השקלי, במח"מ בינוני, ומציין כי באלומות ספרינט רואים עדיפות משמעותית למח"מ של 6 שנים.

גרשוני מתייחס גם לאפיקי האג"ח הקונצרניות והמניות, כשלגבי הראשון הוא מציין כי נרשמים בו "ביקושי עתק חרף המרווחים הנמוכים, מה שמנתק עוד יותר את הקשר בין התימחור הראוי של אג"ח רבות לבין מחירן בפועל. הדגש בניהול תיק אג"ח קונצרניות חייב להיות על פיזור הולם ומרווח סביר ככל הניתן.

"קשה לדבר על הזדמנויות של ממש בסביבת המרווחים הזו" הוא מוסיף, "אך ברור שסביבת הריבית האפסית מייצרת מחד לקוחות 'רעבים לתשואה', ומאידך מאפשרת לחברות רבות לגייס בשיעורי תשואה נמוכים מהותית מכפי שגייסו בעבר. מבחינת החברות מדובר דווקא בהקלה משמעותית ביכולת למחזר ולגלגל חובות בריבית עדיפה".

בעניין הרכיב המנייתי, גרשוני אומר כי "ריבית 0% היא כמו דלק למדורה עבור שוק המניות. אנו מעריכים שגם לקוחות סולידיים מאוד ישלבו מניות בתיק ההשקעות שלהם, כדי ליהנות מפוטנציאל מסוים לרווחים".

השקעה מנייתית בשיטת הערך

בסך הכול מקצה גרשוני 15% לרכיב המנייתי בתיק, עם עדיפות לשוק האמריקאי, ואומר כי "זה מספר שנים שאנחנו מתמקדים בהשקעות בשיטת הערך, בעיקר בארה"ב, תוך מתן עדיפות לחברות שהן מובילות שוק בתחומן".

בין המניות המומלצות שלו, גרשוני מזכיר את בנק וולס פארגו, שלראיית אלומות ספרינט הוא "הבנק הקמעונאי המוביל בארה"ב, אם לא בעולם. מדובר בהחזקה יציבה בתוך סקטור הבנקאות שעדיין מתומחר סביר יחסית לשוק. אנו מתמידים בהחזקה הזו כבר מספר שנים".

מניה נוספת שגרשוני מציין היא של חברת התרופות GILEAD, שלדבריו "ביצעה בתחילת השנה השקעה מוצלחת ביותר לתרופה אתית בצהבת C, הקרויה SOVALDI. החברה מובילה את שוק התרופות למחלות נגיפיות, וצפויה להמשיך ליהנות בשנים הקרובות מהשקת ה-SOVALDI ונגזרותיה".

גרשוני מתייחס גם למניית חברת שבבי הזיכרונות מיקרון, אשר לדבריו, "נהנית מהשינוי שחל בענף בו היא פועלת, אשר עבר קונסולידציה משמעותית בשנתיים האחרונות. שינוי זה הותיר שלושה עד ארבעה שחקנים משמעותיים בכל אחד מסוגי הזיכרון שמיקרון מייצרת".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

המלצות ברק גרשוני 13.10.14
 המלצות ברק גרשוני 13.10.14

עושה שוק- ברק גרשוני
 עושה שוק- ברק גרשוני