17 מיליון אירו שכר שחקנים, רכש מה-NBA, ופיינל-פור ביתי - יספיק לריאל?

פלורנטינו פרז, נשיא הפיינליסטית של מכבי ת"א בגמר היורוליג האחרון, החליט להגדיל מעט את התקציב לקראת העונה הקרובה במטרה להסתער על התואר

סרחיו רודריגז, ריאל מדריד כדורסל בגמר היורוליג מול מכבי ת"א 2014 / צלם: רויטרס
סרחיו רודריגז, ריאל מדריד כדורסל בגמר היורוליג מול מכבי ת"א 2014 / צלם: רויטרס

ההפסד למכבי ת"א בגמר היורוליג של 2014 למכבי ת"א, ביחד עם העובדה שהפיינל-פור של המפעל האירופי בעונה הקרובה (שיוצא השבוע לדרך) יתקיים במדריד - גרמו לנשיא ריאל, פלורנטינו פרז, להגדיל את התקציב של הקבוצה.

על-פי ה"דיאריו גול", פרז אישר תקציב של 27 מיליון אירו לעונה הקרובה (אשתקד הוא עמד על כ-25 מיליון אירו). מתוך זה, כ-17 מיליון אירו יוקדשו בלעדית לתשלומי שכר שחקנים. המרוויח הגדול ביותר בריאל מדריד ב-2014/15 יהיה רודי פרננדז, שייקח הביתה 3 מיליון אירו.

מבין שחקני החיזוק של ריאל הקיץ, השם הבולט ביותר הוא המקסיקני גוסטבו איון. הסנטר (29, 2.08 מ') שיחק בארבע העונות האחרונות ב-NBA, ורשם הופעות ב-138 משחקים במדיהן של ניו אורלינס, אורלנדו, מילווקי ואטלנטה. שכרו של איון בריאל צפוי לעמוד על כ-1.5 מיליון אירו. מצטרף בולט אחרים לריאל הקיץ הוא הפורוורד הוותיק (34) מארגנטינה, אנדרס נוצ'יוני, ששיחק אשתקד בקאחה לאבורל. עם זאת, יש לציין כי ריאל איבדה השנה את הכוכב הגדול שלה, ניקולה מירוטיץ', שעבר לשיקגו בולס.

חלק ניכר מתקציב מחלקת הכדורסל ממומן מהספונסרים שלה, שמשלמים לה כ-10 מיליון אירו בעונה, וכ-9,000 המנויים שהיא מוכרת למשחקי הבית שלה. בעונה הקרובה יקרא האולם הביתי של ריאל "בארקלי קארד סנטר" (מקבוצת בנק Barclays). ההסכם מוערך בכמיליון אירו בעונה והוא ירוץ עד שנת 2023.

את ההפסד התפעולי השנתי שנוצר לקבוצה מממנים באופן קבוע הרווחים שמייצרת מחלקת הכדורגל של ריאל - שבעונה האחרונה רשמה הכנסות של למעלה מ-600 מיליון אירו.

מלבד היורוליג, תנסה ריאל להחזיר לידיה את אליפות ספרד, אותה איבדה אשתקד ליריבה הגדולה ברצלונה, לאחר שהפסידה לה 3-1 בסדרת הגמר של ליגת ה-ACB.