גוגל הכריזה על הנקסוס 6 ועל טאבלט נקסוס 9

הטאבלט מבית HTC יגיע לארץ באופן רשמי על-ידי טאץ' גרופ בסוף נובמבר

נקסוס / צלם: רויטרס
נקסוס / צלם: רויטרס

גוגל הכריזה הערב (ד') על הסמארטפון הבא שלה נקסוס 6, טאבלט נקסוס 9 וגם מערכת ההפעלה החדשה - אנדרואיד 5.0 - Lollipop.

הסמארטפון נקסוס 6 מגיע מבית היוצר של חברת מוטורולה והוא כולל מסך ענק בגודל 5.96 אינץ' באיכות גבוהה ברזולוציית Quad HD וגם רמקולים סטריאופניים בחזית המכשיר. הפאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) מריץ את המעבד מהדור האחרון של קוואלקום - סנפדרגון 805 מרובע ליבות במהירות 2.7 ג'יגה הרץ ונפח האחסון עומד על 32 או 64 ג'יגה. המצלמה כוללת חיישן 13 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי. הסוללה מגיעה בקיבולת גדולה של 3220 מיליאמפר, אשר לטענת החברה מספיקה ל-24 שעות שימוש. במצבים בהם נתקעים עם סוללה ריקה, ניתן להטעין אותה בתוך רבע שעה ולקבל 6 שעות של שימוש. הפאבלט יהיה זמין להזמנה מוקדמת בסוף באוקטובר ולרכישה בנובמבר.

גוגל גם הכריזה על טאבלט חדש מבית HTC תחת השם נקסוס 9 המגיע עם מסך 8.9 אינץ', רמקולים קדמיים עם טכנולוגיית Boom Sound של היצרנית הטיוואנית ומעבד 64 ביט מסוג טגרה K1 של חברת NVIDIA במהירות 2.3 ג'יגה הרץ עם נפח אחסון של 16 או 32 ג'יגה ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל. גוגל גם תציע לרכישה מקלדת תואמת.

הנקסוס 9 יהיה זמין להזמנה מוקדמת בארה"ב החל מה-17 לאוקטובר ולרכישה החל מה-3 לנובמבר, כאשר לארץ הוא צפוי להגיע על-ידי ייבואן מכשירי HTC, חברת טאץ גרופ בסוף נובמבר.

הנקסוס 6 יעלה 650 דולר, בעוד שמחירו של הנקסוס 9 יימכר ב-400 דולר לגרסת 16 ג׳יגה.

המכשירים החדשים כוללים את אנדרואיד לוליפופ, המציעה נטרול סיסמת הטלפון באופן אוטומטי, כאשר מחזיקים שעון חכם מבוסס אנדרואיד, אפשרות ליצור מספר משתמשים על אותו מכשיר וגם סינון שיחות והודעות לפי מצבים. כך שנמצאים בישיבה, אפשר לקבוע שהתראות יתקבלו רק מאנשים מסוימים (יכולת שכבר קיימת בסמארטפוני אנדרואיד של יצרניות שונות).

גוגל גם הכריזה על סטרימר מבית היוצר של אסוס - נקסוס פלייר, המאפשר לצפות בסרטים ולשחק במשחקים משירותי ה-Play של גוגל. בדומה לסטרימר הקודם של גוגל - כרומקאסט, ניתן לשדר תכנים מהסמארטפון לטלוויזיה. המכשיר כולל שלט רחוק המאפשר שליטה בהפעלה קולית. הנקסוס פלייר פועל על מעבד אטום של אינטל מרובע ליבות במהירות 1.8 ג'יגה הרץ. הסטרימר יהיה זמין להזמנה מוקדמת החל מ-17 לאוקטובר בארה"ב.