יוזם מחאת המילקי: "לא הרווחתי שקל מהסיפור הזה"

נאור נרקיס, שעומד מאחורי מחאת ברלין, בראיון ל"מגזין" עם אושרת קוטלר בערוץ 10: "הבוגדים האמיתיים בישראל הם אלה שמסכנים את הקיום של הדור הבא"

שער ברנדנבורג / צילום: רויטרס
שער ברנדנבורג / צילום: רויטרס

"אנשים התעסקו במסר, עכשיו הגיע הזמן שהם ידעו מי מוסר להם את המסר שלהם", כך אמר הערב (שבת) יוזם "מחאת המילקי", נאור נרקיס, בראיון בתוכנית "המגזין" בערוץ 10, בו הדגיש כי אין לו אינטרסים כלכליים בעניין: "לא הרווחתי שקל אחד מהסיפור הזה".

נרקיס אמר כי "הבוגדים האמיתיים במדינת ישראל הם אלה שמסכנים את הקיום של הדור הבא. מי שמביא למצב שחצי מהצעירים בישראל חושבים לעזוב את הארץ הוא זה שבוגד במדינה ועובד בשביל מישהו אחר".

"אני לא עוסק בנדל"ן, ולא יודע מי המציא את זה. במקום לחקור את האינטרסים של בחור בן 25, הגיע הזמן לחקור את האינטרסים של השרים שהקפיצו את מחירי הדיור בישראל. לא הרווחתי שקל מ'מחאת המילקי'. היו מספר גורמים שפנו והציעו לי דברים וסירבתי לכולם", אומר נרקיס. "לא עומד מאחוריי אף אחד, זה באמת בא ממקום אמיתי של מישהו שמבין שגם אם הוא יעבוד 30 שנה בישראל אין לו סיכוי להגיע לבית. בגלל זה אני פה.

"אני לא עובד בשליחות של אף אחד, לא גורם פוליטי, לא גורם כלכלי בישראל או בעולם, אני לא סוכן של מדינות זרות, אני אוהב את ישראל ותמיד כשאני נמצא כאן באירופה תמיד הגנתי על ישראל כל פעם שחבורה של בורים היו אומרים שטויות, אני ציוני ומת על ישראל. ישראל צריכה להציל את עצמה ממנהיגים כושלים. ראש הממשלה נמצא 5 שנים ואחראי לרוב המדיניות הכלכלית של היום, מי שנכשל פעמיים - לא מגיעה לו שום הזדמנות לתקן. הוא לא צריך להיות שם בכלל".

"חשוב לי שרה"מ שכל היום מתעסק באיראן ובמדינה האיסלמית ובחמאס, ואני לא מזלזל בדברים האלה, אלה דברים מסוכנים, אבל יותר מסוכן זו ההזנחה הטוטאלית של החיים של הישראלים", הוא אומר. "אני אומר לך בנימין תקשיב לי, החיים שלנו צריכים להיות טובים כדי שנישאר פה. אם הדור שלך שנולד בצל של השואה מרגיש שזה מספיק רק לשרוד בישראל, אז הדור שלי אומר לך שנכון - צריך לשרוד - אבל צריכים לחיות טוב בישראל כדי שנהיה שם. אם לא יהיה בישראל מספיק טוב, אנשים יילכו. אני ציוני וצריך לחיות טוב".

נרקיס הסביר מדוע החליט להסתיר עד כה את זהותו: "רציתי שעם ישראל יתעסק במסר, ולא בדמות של אדם יחיד. עכשיו, אחרי שמתנהל שיח ציבורי נוקב במשך כשבועיים, הגיע הזמן שכולם יידעו מי עומד מאחוריו".

נרקיס סיפר בראיון כי שימש בעבר כיו"ר מועצת התלמידים העירונית של רמת גן, שירת בצה"ל כקצין בחטיבת המחקר של אמ"ן ובשל כך היה מנוע מלהשתתף בהפגנות המחאה ב-2011. לאחר שחרורו, לפני כשנה, עבר מישראל לצרפת - ומשם הגיע לברלין. לדבריו אביו מתפרנס כנהג מונית ואמו מזכירה ותיקה במפעל, באופן שאינו מאפשר להם לסייע בעדו לרכוש דירה "ואפילו להשתייך למעמד הביניים שעליו לפיד מדבר".

בהתייחס לבחירה במילקי של "שטראוס" כמוצר הדגל למחאת המחירים שהוביל בפייסבוק, מספר נרקיס כי "בתור ישראלי שנכנס לסופר בברלין אתה חוטף קריזה בכל פעם. אתה לא מבין בכלל איך הסכמת לשלם כל כך הרבה כסף על דברים פשוטים. לא שיערתי שזה יחולל סערה לאומית, אבל מילקי זו דוגמה לתענוג קטן שהפך להיות יקר עד שיותר מדי הורים חושבים פעמיים לפני שמכניסים אותו לעגלה. כולנו מבינים שזה לא המילקי אלא החבילה הכוללת של חינוך, דיור, בריאות ורווחה.

"זה לא בגלל שישראל היא מדינה ענייה שלא יכולה, זה עניין של החלטות. הח"כים והממשלה יודעים טוב-טוב בשביל מי הם עובדים, וזה לא בשבילנו. לפני 3 שנים היו מיליון איש ברחבות, הלכנו לבחירות, מאז המחירים רק עלו. לממשלה זה לא משנה אם תהיו 5 מיליון איש ברחוב - הם יודעים בשביל מי הם עובדים וזה לא בשבילנו. ראש הממשלה מעדיף 1,500 דירות ריקות של יהודים עשירים מחו"ל על פני 1,500 ישראלים שתהיה להם דירה. הדבר היחיד שהם מבינים זה כסף, בשניה שלא תהיו כאן הם יפסידו הרבה כסף. זו תהיה המחאה הכי אפקטיבית בהיסטוריה של ישראל - כל עוד אתם מפגינים ברחוב, אתם ממשיכים לשלם מס הכנסה, לקנות מוצרים יקרים בסופר. מי שבאמת מסכן את התנועה הציונית זה חבורה של מנהיגים שנכשלו בלהוריד כאן את יוקר המחיה. דירה לא צריכה לעלות מיליון וחצי שקל, היא צריכה לעלות חצי מיליון שקל. ככה זה עולה בצרפת ובגרמניה, לא יכול להיות שדירה בחדרה עולה כמו דירה בברלין".

בהתייחסות לכישלון ״הפגנת היורדים״ שעודד עמוד הפייסבוק בשבוע שעבר, אמר נרקיס: ״אנשים בישראל מבינים שאין קשר בין ההפגנות שיהיו ברחוב לשינוי שיהיה בכנסת. לפני שלוש שנים היינו מיליון ברחוב ומה השתנה? אפילו לא ראש הממשלה״.

כמו כן, נרקיס הצהיר על כוונתו לחזור לישראל "בהקדם", על מנת להמשיך מכאן את מחאת המחירים שבה החל.