מה ללברון ג'יימס ולרכבים קוריאנים?

כוכב ה-NBA, שהאוסף הפרטי שלו כולל למבורגיני, פורשה, פרארי, מייבאך ורולס רויס - יפרסם דווקא את k900, דגם היוקרה של קיה

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, NBA / צלם: רויטרס

לברון ג'יימס ממשיך להעשיר את תיק החסויות שלו: כוכב ה-NBA חתם על הסכם ספונסרשיפ חדש עם יצרנית המכוניות הקוריאנית קיה, במסגרתו יפרסם שחקנה של קליבלנד קאבלירס את מותג היוקרה k900, דגם שמחיריו בארה"ב מתחילים ב-66 אלף דולר לרכב. פרזנטורים ספורטיביים אחרים של קיה הם כדורסלן לוס אנג'לס קליפרס בלייק גריפין, הטניסאי רפאל נדאל ושחקנית הגולף מישל ווי.

יש לציין כי זוהי אינה הנגיעה הראשונה של קיה לליגת הכדורסל האמריקאית: בשבע השנים האחרונות היא משמשת כנותנת חסות הרכבים הרשמית של הליגה. לאחרונה תרם לברון ג'יימס לצדקה מכוניות שקיבל במתנה מקיה, בגין זכייתו בתואר ה-MVP של ה-NBA.

על-פי כתב עסקי הספורט של ESPN, דארן רובל, החוזה של קיה עם ג'יימס מוערך "במספר מיליוני דולרים, למספר שנים". במסגרת ההסכם, ג'יימס יחוייב להגיע למשחקיה של קליבלנד ברכב ה-k900 של קיה. עם זאת, הוא יוכל לנוע ביתר זמנו בכל אחד מהרכבים האחרים שמרכיבים את האוסף הפרטי שלו (הכולל למעלה מ-20 מכוניות, ביניהן למבורגיני, פורשה, פרארי, מייבאך ורולס רויס).

לברון, 29, חזר הקיץ לקליבלנד קאבלירס, הקבוצה בה החל את קריירת ה-NBA שלו, והפך אותה באופן מיידי לפייבוריטית של סוכנויות ההימורים לסיים את העונה עם זכייה היסטורית באליפות. ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2014 הכנסותיו נאמדו על-ידי מגזין "פורבס" בכ-72 מיליון דולר, כש-53 מיליון מתוך הסכום הגיע מהסכמי חסות ויוזמות מסחריות שונות. מפרסמיו הבולטים כוללים את נייקי, מקדונלד'ס, סמסונג, קוקה-קולה ודאנקן דונאטס.

בנוסף, במהלך השנה גזר ג'יימס קופון של כ-30 מיליון דולר בעקבות מכירתה של ביטס, חברת האוזניות של הראפר ד"ר דרה בה היה מושקע לברון מאז 2008 - לידיה של אפל (בתמורה ל-3 מיליארד דולר).

אגב, מדיניות הפרסום של קיה בספורט העולמי כוללת לא רק ספורטאים אינדיבידואליים, אלא גם תחרויות ספורט: שימשה כספונסרית של מונדיאל 2014 שהתקיים בקיץ האחרון בברזיל, ובנוסף תאמץ גם משחקי יורו 2016 שיתקיימו בצרפת; כמו כן, היא אחת הספונסריות העיקריות של אליפות אוסטרליה בטניס, טורניר הגראנד סלאם.