סנאפצ'אט מתחילה לעשות כסף: החלה לשלב פרסומות

הפרסומות יופיעו בפיד העדכונים האחרונים באפליקציית המסרים הנעלמים, ותהיה בחירה אם לצפות בהן או לא ■ באחרונה עלה שמה של יאהו כאחת המועמדות להשקיע בסנאפצ'אט לפי 10 מיליארד דולר

עם שווי מוערך של 10 מיליארד דולר, אפליקציית המסרים הנעלמים Snapchat מתחילה סוף סוף לממש את הפוטנציאל הגלום בה ולהפוך אותו להכנסות. בסוף השבוע האחרון השיקה החברה שמאחורי פיתוח האפליקציה, שמאפשרת העברת מסרים שנעלמים לאחר שניות בודדות, קמפיין פרסומי ראשון. מדובר על טיזר של 20 שניות מתוך טריילר לסרט האימה החדש "Ouija" של אולפני יוניברסל.

המשתמשים הרבים בסנאפצ'אט אמנם הופתעו לראות פרסומת בפיד שלהם באפליקציה, וחלקם דאגו לדווח על כך בטוויטר, אך מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה אוון שפיגל, כבר התריע על כך לפני כשבועיים כשסיפר בכנס של המגזין "ואניטי פייר" כי בקרוב משתמשים יתחילו לראות את הפרסומות הראשונות בסנאפצ'אט. בסוף השבוע האחרון הודיעה החברה בפוסט בבלוג שלה על השינוי ושם היא מסבירה כי המהלך יוצג בינתיים רק למשתמשים מארה"ב.

על-פי הפוסט, הפרסומות יופיעו בפיד העדכונים האחרונים באפליקציה, כשלמשתמש הבחירה אם לצפות בפרסומת או לא. במידה וכן, היא נעלמת ולא תוצג יותר ובמידה והמשתמש בחר שלא לצפות בה היא תיעלם מעצמה לאחר 24 שעות.

בחברה הבהירו כי הפרסומות לא יופיעו באזורים אישיים באפליקציה כמו Chats או Snaps. "אנחנו רוצים לראות אם אנחנו יכולים להעניק חוויה כיפית ואינפורמטיבית, כפי שפרסומות היו פעם ולפני שהן נעשו קריפיות ומטורגטות.

באשר להחלטה לשלב פרסומות, הסבירה החברה בפוסט: "אנחנו צריכים לייצר כסף. פרסום מאפשר לנו להמשיך ולתמוך בשירות ובמוצר שלנו ולהפתיע את המשתמשים שלנו עם מוצרים מדהימים אחרים".

לפני כחודשיים דיווח העיתון "הוול סטריט ג'ורנל" כי קרן ההון סיכון קליינר פרקינס קופילד ובאייר תשקיע בסנאפצ'אט לפי שווי של 10 מיליארד דולר. הקרן התחייבה בחודש מאי להשקיע עד 20 מיליון דולר באפליקציה לצד משקיע אסטרטגי נוסף שהתחייב להצטרף לסבב המימון הנוכחי.

באחרונה עלה שמה של יאהו כאחת המועמדות להשקיע בסנאפצ'אט בסבב הגיוס הנוכחי. אם יושלם הגיוס לפי השווי המדובר, תצטרף סנאפצ'אט למועדון אקסקלוסיבי של חברות סטארט=אפ טכנולוגיות בעלות שווי של 10 מיליארד דולר ומעלה, לרבות שירות הנסיעות Uber וחברת השכרת החדרים Airbnb.