בגלל ניגוד עניינים? תקציב קבוצת ראלקו יוצא למכרז

משרד הפרסום ראובני-פרידן, שטיפל בתקציב בעשור האחרון, קיבל באחרונה את הטיפול בתקציב תדיראן גרופ

לאחר עשור של עבודה משותפת עם משרד הפרסום ראובני-פרידן, מוציאה קבוצת ראלקו את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע ל"גלובס". לא מן הנמנע, שהתקציב יוצא למכרז לאחר שראובני-פרידן קיבל לידיו לאחרונה את תקציב הפרסום של קבוצת תדיראן גרופ, שחלק ממוצריה מתנגש ישירות במותגי קבוצת ראלקו.

קבוצת ראלקו משווקת בישראל את המותגים שארפ וזנוסי. על-פי ההערכות, עומד תקציב הפרסום של הקבוצה על 5 מיליון שקל בשנה. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של ראלקו עומד בשלוש השנים האחרונות על כ-1.5 מיליון דולר במחירי מחירון. מוצרי שארפ כוללים בין היתר מקררים, מכשירי מיקרוגל ומסכי LCD, ומוצרי זנוסי כוללים תנורי אפייה וכיריים, מכונות כביסה ומייבשי כביסה.

תקציב הפרסום של תדיראן גרופ גדול יותר: כ-10 מיליון שקל - שנוהלו עד עתה במשרדי הפרסום מקאן אריקסון ושמעוני-פינקלשטיין-ברקי. תדיראן גרופ מייבאת ומייצרת מותגים כגון קריסטל, אמקור, אמנה, בלומברג, קיטשן אייד, ויקינג ודה דיטריש, ובתחום המיזוג החברה מייצרת ומייבאת את המותג תדיראן ואמקור.

כאמור, לקבוצה ראלקו מערכת יחסים ארוכה מאוד עם משרד הפרסום ראובני-פרידן, שקיבל לידיו את התקציב בשנת 2004 כחלק מכוונה לבצע מהלך של מיתוג מחדש לשני המותגים. החברה, שבמשך שנים ניהלה את תקציב הפרסום שלה באופן עצמאי, הייתה כבר חתומה אז על אחד הקמפיינים המיתולוגיים בתעשייה, תחת הסלוגן "זה שארפ - זה לא". עם זאת, באמצע שנות ה-90 נעשו ניסיונות ראשונים לחבור לעבודה משותפת עם משרדי פרסום - בהתחלה בעיקר עם משרדי פרסום קטנים כגון בורוש ואדמון. בהמשך הופקד התקציב בידי ראובני-פרידן שניהל אותו כעשר שנים.

המשרד אמנם לא שיחזר את הצלחת הקמפיין "זה שארפ - זה לא", אך לזכותו רשומים כמה קמפיינים גדולים, למשל הקמפיין להחדרת סדרת מוצרי החשמל של זנוסי, תחת הסיסמה "זנוסי עושה את החיים EASY", או קמפיין "כשיהיה לך, תבין".

עבור שארפ התמקדו חלק ניכר מהקמפיינים בקידום מסכי ה-LCD, כמו למשל הקמפיין "שארפ - יותר טוב משלך", שכלל חמישה סרטונים קצרים שבהם כיכבו דמויות שאמורות היו להמחיש את גודלו של המסך: כמו "הגמד" שגולם על-ידי פליט "האח הגדול" אלעד צפני וכדומה.