פייננשל פייר-פליי: בקשה לעיכוב ביצוע הוגשה לביהמ"ש של האיחוד האירופי

ז'אן-לואי דופון, העו"ד שהעביר את חוק בוסמן, מגובה בתמיכה של סוכני שחקנים וארגון אוהדי מנצ'סטר סיטי - ממשיך להילחם בתקנות הכלכליות של אופ"א

ז'אן לואי-דופון
ז'אן לואי-דופון

ז'אן-לואי דופון, עורך הדין שהוביל בשנת 1995 את חקיקת בוסמן שעשתה מהפכה בכדורגל האירופי - ממשיך לנהל את החזית החדשה אותה פתח: נגד תקנות הפייננשל פייר-פליי (FFP) של אופ"א.

לפני כשבוע הגיש דופון לבית הדין האירופי לצדק בלוקסמבורג, ביהמ"ש המרכזי של האיחוד האירופי - בקשה לעיכוב ביצוע של המשך יישום תקנות ה-FFP, עד לקבלת ההכרעה הסופית בנידון. את התלונה הראשונית נגד ה-FFP הגיש דופון במאי 2013, בטענה כי החוקים פוגעים בשני עקרונות מרכזיים של האיחוד האירופי: האחד, הם מהווים הפרה בוטה של הגבלים עסקיים; השני - הם מזיקים לחופש התנועה של עובדים, שירותים וסחורות בתוך האיחוד - כלומר מקצצים משמעותית את הנפח של שוק ההעברות.

בעתירה שהגיש דופון, נטען כי התקנות צפויות לפגוע ביכולת ההשתכרות של שחקנים וסוכני שחקנים, עקב הקיצוצים הצפויים בקבוצות; בנוסף, העתירה גורסת כי החוקים יגבילו את היכולת של מועדונים להתפתח, באמצעות הגבלת ההשקעות שניתן יהיה להזרים אליהם, וגם ינציחו את כוחם של המועדונים הגדולים (והמכניסים ביותר), כשלא יאפשרו לקבוצות קטנות להתרומם באמצעות הזרמת הון מאסיבית מצד בעלים עשיר.

MCFC Supporters Trust, ארגון האוהדים של מנצ'סטר סיטי האנגלית, קבוצה שכבר נפגעה מה-FFP ונענשה בקיץ האחרון בקנס של 60 מיליון אירו, הגבלת רכישת שחקנים ואיסור העלאת השכר הכולל במועדון - הודיע בסוף החודש החולף על הצטרפות לפעילות המשפטית של דופון. גם מספר סוכני שחקנים מהכדורגל האירופי עומדים מאחורי העתירה של הפרקליט הבלגי למוסדות המשפטיים באירופה.

כזכור, במסגרת תקנות ה-FFP, מוגבלים ההפסדים התפעוליים של הקבוצות האירופיות לכ-45 מיליון אירו בלבד בשלוש עונות. בהמשך העשור, יוקשחו התקנות וההפסדים יוגבלו ל-30 מיליון אירו בלבד בתקופה של שלוש עונות.

דופון, 49, הצליח לחולל מהפכה בספורט ב-1995 עם חקיקת בוסמן, שלאחריה התאפשרו לראשונה העברות בחינם של שחקנים שסיימו את החוזים שלהם. בנוסף, הוסרה מגבלת שיתוף שחקנים בעלי אזרחויות אירופיות בליגות האירופיות השונות.