פרשת הרצח בבר-נוער: 5 שנות מאסר לעד המדינה

לאחר שבדה ראיות שהביאו למעצר-השווא של חגי פליסיאן, חתם היום זוהר חנקשייב, עד המדינה בפרשת הבר-נוער, על הסדר טיעון שלפיו ירצה 5 שנים וחודשיים מאסר בפועל ■ יודה כי מסר מידע שקרי כדי להפליל את פליסיאן

זוהר חנקישייב, מי ששימש כעד המדינה בפרשת רצח הבר-נוער, חתם על הסדר טיעון לפיו ירצה חמש שנות מאסר בפועל, זאת לאחר שמסר מידע שקרי בכוונה תחילה על מנת להטעות את המשטרה ולהפליל את חגי פליסיאן ברצח. על פי ההסדר שנחתם עמו, הוא ירצה 70 חודשים מאחורי סורג ובריח, שמהם ינוכו שמונה חודשי מעצרו בו הוא נתון מאז התברר כי בדה את הטענות מלבו.

בחודש מארס האחרון, במהלך שהפתיע רבים, ביטלה הפרקליטות את ההסכם עם חנקישייב והוחלט להגיש נגדו כתב אישום חמור בגין בידוי ראיות. על פי כתב האישום, הוא טפל את ההאשמה על חברו פליסיאן, וגרם לו להודות בהקלטה שהוא אחראי לרצח במועדון הנוער הגאה בשנת 2009, בו נורו למוות המדריך ניר כץ והנערה ליז טרובישי.

על בסיס השיחה המוקלטת הכוזבת ומידע נוסף שהעביר למשטרה, הוגש כתב אישום נגד פליסיאן - שבהמשך בוטל. בעקבות דבריו, סברה המשטרה כי חגי פליסיאן ביצע את הירי במועדון, כנקמה על כך שמנהל המקום, שאול גנון, תקף מינית את אחיו בני - דבר שהתגלה מאוחר יותר כהאשמת שווא.

לאורך החקירה טען פליסיאן, כי הוא אינו אחראי לרצח, ואף סיפר כי עד המדינה הדריך אותו, בעזרת מסרים בוואטסאפ, מה עליו לומר לו. בהוראת חניקישייב מחק פליסיאן את הדברים, אך מאוחר יותר הצליחה המשטרה להתחקות אחריהם, בעזרת שימוש בתוכנה ייחודית שהצליחה לשחזר את השיחה המפלילה.

האחים פליסיאן שוחררו לבסוף ממאסר, לאחר העוול שנגרם להם. עד המדינה נלקח למעצר, מאז שהתגלה כי דבריו נועדו להונות את המשטרה. השאלה שעדיין נותרה פתוחה היא: מי עומד מאוחרי הרצח במועדון הנוער הגאה, רצח שנראה שהאחראים לו עדיין מסתובבים חופשיים.