לא רק טלוויזיה: HBO ו-CBS משיקות מנויים לצפייה אונליין

זו הפעם הראשונה שרשתות טלוויזיה בסדר הגודל הזה מכוונות לצפייה ברשת ■ לפי שעה המנויים יימכרו בארה"ב בלבד

מטה CBS / צלם: רויטרס
מטה CBS / צלם: רויטרס

שחקניות הטלוויזיה חותכות את החוטים: הרשתות HBO ו-CBS, שרואות כיצד הצופים מעבירים אליהם את השליטה עם מה ומתי הם צורכים את התכנים, מצטרפות לגל. הרשתות חושפות כי בכוונתן להשיק אפיק מכירה חדש לצופים שאינם מנויים לכבלים או ללוויין.

מדובר בפעם הראשונה שרשתות בסדר הגודל הזה מכוונות לשוק הצפייה באינטרנט, ובכוונתן להתחרות בשירותים כמו נטפליקס או אמזון פריים.

המהלך הדומה של הרשתות הוא מפתיע למדי, מכיוון שהן נמצאות משני צידי הספקטרום. רשת HBO פתוחה רק למנויים משלמים, ואילו רשת CBS משדרת כערוץ ציבורי חינם מאז 1941.

כעת בכוונתן למכור מנויים לצפייה ברשת, ללא תלות בתוכן המשודר באותה שעה בערוצים בטלוויזיה. לפי שעה המנויים יימכרו בארה"ב בלבד, אך בהמשך ייתכן כי המודל ישוכפל לשווקים נוספים בעולם.

המהלך של הרשתות בא על רקע שינויים נרחבים באופן צריכת התכנים. רבים מוותרים כיום צפייה לינארית בטלוויזיה ומעדיפים לצרוך את התכנים בשעות ועל גבי הפלטפורמות המתאימות להם.

ל-HBO ו-CBS יש יתרון משמעותי בכך שהן בעלות מרבית התכנים שמשודרים בערוצים שלהם ואינן נאלצות לשלם זכויות יוצרים להפקות חיצוניות. נושא זה היה עקב אכילס של שירות דוגמת נטפליקס, אך גם היא החלה בשנים האחרונות לייצר תכנים באופן עצמאי כמו למשל הסדרה "בית הקלפים".

אונליין
 אונליין