אלה 10 הדברים החשובים שקורים היום בעולם

דאע"ש ממשיך לנסות לכבוש את העיירה הסורית קובאני ■ המאבק באבולה: שני חיסונים ניסיוניים יינתנו לעובדי הבריאות בליבריה ■ אלה הסיבות שבגללן זינקו אתמול השווקים

בניין וול סטריט / צלם: רויטרס
בניין וול סטריט / צלם: רויטרס

בוקר טוב! הנה 10 הדברים החשובים שקורים היום בעולם וכדאי לכם לדעת:

דאע"ש - ארגון "המדינה האסלאמית" ממשיך להילחם בעיירה הסורית קובאני למרות ההתקפות הכבדות של חיל האוויר האמריקאי, שאתמול הצניח ללוחמים הכורדים, נשק, תחמושת וציוד רפואי. חלק מהמשלוח נפל, למרבה הצער, לידיהם של אנשי דאע"ש.

■ בהלת האבולה - ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע כי הוא עוקב בדריכות אחר שני חיסונים ניסיוניים נגד אבולה, שיוענקו תחילה ל-20,000 עובדי הבריאות בליבריה עד ינואר. כך לפי דיווח של ה"גארדיאן".

■ הונג-קונג - מפגש טלוויזיוני ראשון מסוגו נערך בין סטודנטים מנהיגי המחאה הפרו-דמוקרטית בהונג-קונג לבין בכירים בממשל הסיני.

פוליטיקה בברזיל - סקר חדש מראה כי הנשיאה המכהנת דילמא רוסף מובילה ב-1% על המועמד אאסיו נבס במרוף לנשיאות שיערך ב-26 באוקטובר.

מדוע זינקו אתמול השווקים? אנליסטים וסוחרים טוענים כי מדובר בשלושה גורמים מרכזיים - התייצבות מחירי האנרגיה, דחייה אפשרית בהעלאת הריביות בארה"ב, ורגיעה בפאניקת האבולה.

צוללות רוסיות בשבדיה - כוחות שבדים הודיעו כי חשפו צוללות נוספות במיים הטריטוריאלים של המדינה, לאחר שמוקדם יותר השבוע חשפו צוללת רוסית שככל הנראה נתקעה מולי חופי המדינה.

אוסקר פיסטוריוס - האצן קטוע הרגליים נידון אתמול בדרום אפריקה למאסר של 5 שנים בגין הריגת חברתו.

דוחות כספיים - מקדונלדס אכזבה בתוצאות הרבעון השלישי שפרסמה אתמול וחשפה תוכנית אסטרטגית חדשה. יאהו עקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על עלייה בהכנסות ל-10.9 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

■ טסלה - דיימלר, החברה אם של מרצדס, מכרה אמש מניות של טסלה בהן החזיקה תמורת 780 מיליון דולר.

בן בראדלי - העורך האגדי של ה"וושינגטון פוסט" הלך לעולמו אמש בגיל 93.