מחאה בפייסבוק על מחירי המכוניות: "כץ - תחזיר את הכסף"

מנהל הקבוצה קורא לישראלים להפסיק לקנות מכוניות חדשות עד שהמחירים יירדו ■ "למה אנחנו משלמים 80 אלף שקל יותר מהאמריקאים על מאזדה?" ■ במאי השנה פרסם "גלובס" סדרת כתבות על מחירי הרכב הגבוהים בישראל

ישראל כץ/ צילום: זיגי
ישראל כץ/ צילום: זיגי

המחאה בפייסבוק נגד מחירי המכוניות הגבוהים בישראל צוברת תאוצה, ושר התחבורה ישראל כץ עומד במוקד.

"למה אנחנו משלמים עשרות אלפי שקלים יותר על אותה מכונית בארץ מאשר בחו"ל? למה?? ככה. שר התחבורה, אנחנו מבקשים תשובות. ואת הכסף בחזרה. אפשר בקרדיט", נכתב בדף הקבוצה שנקראת "גם לי שר התחבורה חייב כסף".

מחירי המכוניות בישראל גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לאירופה וארה"ב, הן בשל מיסוי גבוה והן בשל היעדר תחרות אמיתית בשוק.

בדף הפייסבוק מוצגות תמונות עם השוואות מחירים לחו"ל על מנת להדגיש את הפערים השערורייתיים, כמו למשל יונדאי i20, שנמכרת בארץ ב-97,800 שקל - ובגרמניה בפחות מ-15 אלף אירו (כ-70 אלף שקל).

דוגמה אחרת היא יונדאי i-35 החדשה, שנמכרת בישראל ב-128 אלף שקל - לעומת 76 אלף שקל בהונגריה ו-63 אלף שקל בארה"ב.

דוגמה אחרת המוצגת בדף היא מאזדה 6, הנמכרת בישראל ב-167 אלף שקל לפחות - בעוד שבארה"ב המחיר הוא 88 אלף שקל.

מוקדם יותר השנה פרסמנו כאן ב"גלובס" סדרת כתבות על מחירי המכוניות הגבוהים:

"גלובס" חושף את הרווחים של יבואני הרכב: כ-9 מיליארד שקל בעשור

איך קרה שבישראל צריך לשלם כל-כך הרבה על כלי רכב?

הפרטיים נדרסים: כך אתם מסבסדים את הליסינג

מי מרוויח עלינו - רכב שעולה בשער הנמל 50 א' ש' נמכר לכם ב-120 א' ש' / אלי ציפורי

מנהל הקבוצה קורא לישראלים להפסיק לקנות מכוניות חדשות: "לא קונים רכבים חדשים עד שישראל כץ לא מחזיר את הכסף! שתפו! מה עושים? קונים משומש, קונים אחד מהשני, לא קונים רכבים חדשים. אפשר גם לפרסם רכבים על העמוד הזה, אבל לא קונים רכבים חדשים. כשיראו שאנחנו לא קונים, הלחץ על שר התחבורה יעלה, המחירים יירדו. לא תהיה להם ברירה. ישראל כץ, אתה חייב לנו כסף, אנחנו מתחילים לגבות אותו עכשיו".

הוא תוקף שוב ושוב את שר התחבורה ישראל כץ וכותב: "איזה שר אתה, ישראל כץ? אולי במקום לברך שרים אחרים בפייסבוק, תתחיל לעשות את עבודתך ותדאג להורדת מחירי הרכב? (שלא לדבר על להחזיר לנו את הכסף שאתה חייב לנו...)".

אתמול הוא כתב: "לא יאומן - הבקשות לדחיית הדיונים בהוזלת הרכבים מגיעות מ... שר התחבורה! השר ישראל כץ מנסה להשתיק את המחאה נגדו ומספר לנו ש'וועדת הכלכלה תוקעת את הורדת מחירי הרכב'. אופס. והנה תגובת ועדת הכלכלה מתוך הכתבה אתמול: 'מוטב היה לו שר התחבורה היה קורא את הפרוטוקולים מהדיונים הרבים, ומגלה כי הבקשות לדחיית דיונים מגיעות דווקא ממשרדו'. אין לנו מילים. ישראל כץ, אתה חייב לנו כסף וגם הסברים".

מנהל הקבוצה הבטיח ביממה האחרונה לצאת עם "סדרה של פעולות משמעותיות שיוכלו להרים אפילו יותר את המאבק הזה. אם השר כץ חושב שהוא יוכל להתעלם, שזה יעבור עוד כמה ימים, שזה עוד משהו שיהפוך לכותרות של אתמול - הוא טועה. נזיז כל הר שצריך בשביל להפסיק את השוד הזה, ונוריד את מחירי המכוניות בישראל. אין סיבה שלא נצליח, אם נעבוד יחד".