הסרייה A השיגה שדרוג של 60% בזכויות השידור שלה בחו"ל

תקבל החל מהעונה הבאה 186 מיליון אירו מזכייני הטלוויזיה שמחוץ לאיטליה; ההכנסה השנתית מכלל זכויות הטלוויזיה והניו מדיה תמריא ל-1.38 מיליארד אירו

יובנטוס נגד רומא, סרייה A / צלם: רויטרס
יובנטוס נגד רומא, סרייה A / צלם: רויטרס

הסרייה A חתמה על הסכם מכירת זכויות השידור שלה בחו"ל, בתמורה ל-557 מיליון אירו לשלוש שנים (186 מיליון אירו לעונה). על-פי ה"גזאטה דלו ספורט", מדובר על שדרוג של קרוב ל-60% ביחס לחוזה הטלוויזיה הבינלאומי הנוכחי של הליגה האיטלקית, השווה כ-117 מיליון אירו לעונה.

הזכויות, שיקבלו תוקף החל מהעונה הבא (2015/16-2017/18), נמכרו לסוכנות שיווק הספורט הגלובלית MP & Silva, שתמכור אותן הלאה לערוצי הטלוויזיה ברחבי העולם.

למרות שמדובר על שדרוג רציני מבחינתה של הסרייה A, צריך לזכור שעדיין מדובר על כספים נמוכים משמעותית מאלו שמקבלת הפרמיירליג: על-פי אתר SportingIntelligence, חוזי הטלוויזיה הנוכחיים של של הליגה האנגלית עם הזכיינים שלה בחו"ל, לעונות 2013/14-2015/16, שווים בסך הכל 2.59 מיליארד אירו (כ-860 מיליון אירו לעונה).

הזכויות שמכרה הליגה האיטלקית לחו"ל לשנים 2015-2018 מצטרפות לזכויות המקומיות, שכבר נמכרו לסקיי איטליה (Sky Italia) שבבעלות רופרט מרדוק, ומדיהסט (Mediaset) שבבעלות ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני, עבור 945 מיליון אירו לעונה.

הזכויות המקומיות, ביחד עם הזכויות לחו"ל, כמו גם שידורי משחקי הגביע האיטלקי, הסופר-קאפ האיטלקי, תקצירי המשחקים וזכויות הניו-מדיה השונות צפויים להבטיח לסרייה A, החל מהעונה הבאה - סכום שיא של כ-1.38 מיליארד אירו.