"תשובה פעל באופן לא חוקי למחיקת דלק אנרגיה מהבורסה"

‎בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה נטען כי קבוצת דלק ונושאי משרה בה השפיעו בתרמית על המסחר במניית דלק אנרגיה ■ כעת מבקש התובע לצרף את יצחק תשובה כנתבע ■ מקורבים לקבוצת דלק: "תביעה שקרית וחסרת בסיס"

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

יצחק תשובה, בעל השליטה בדלק אנרגיה ובחברות בקבוצת דלק, שהינו "שליט תאגידי כל-יכול" והמנהל המוחלט והקובע של קבוצת דלק, פעל באופן לא חוקי למחיקת חברת דלק אנרגיה מהמסחר בבורסה - כך נטען בבקשה שהוגשה הבוקר (ד') לצירופו של תשובה כנתבע נוסף לתביעה ולבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף 100 מיליון שקל, שהוגשה לפני מספר חודשים נגד קבוצת דלק ונושאי המשרה בה, בטענה להטעיית משקיעים וגרימת נזק מכוון לשווי מניות הציבור בדלק אנרגיה.

"כל אדם בארץ וכן כל אדם בעולם הנושא ונותן מול קבוצת דלק יודע עובדה אחת פשוטה: יצחק תשובה הוא השליט התאגידי, והוא המנהל המוחלט והקובע של קבוצת דלק. איתו עושים עסקים, איתו נושאים ונותנים, איתו חותמים, ואיתו מצטלמים", נכתב בבקשה.

התביעה הוגשה במאי האחרון למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד קבוצת דלק ונושאי המשרה בה, אסי ברטפלד (מנכ"ל הקבוצה) וגבי לסט (יו"ר), בטענה להטעיית המשקיעים וגרימת נזק מכוון לשווי מניות הציבור בדלק אנרגיה.

לטענת התובע, הנתבעים השפיעו בתרמית על המסחר במניית דלק אנרגיה תוך שימוש במידע פנים, וזאת במטרה למחוק את המניה מהמסחר במחיר נמוך משמעותית ביחס לשווי הכלכלי של החברה.

לטענת התובע, עזריאל ז'ולטי, משקיע ותיק בתחום חיפושי הנפט והגז, הנתבעים גרמו לבעלי המניות מקרב הציבור בדלק אנרגיה נזקים כבדים לאורך זמן, בניסיונם להשתלט על כלל מניות החברה ו"לסלקה" מהבורסה.

באמצעות עו"ד יצחק אבירם טוען התובע כי ברטפלד ולסט יזמו מהלך תרמיתי ומוסתר של הוצאתה של החברה מן המדדים בבורסה לניירות ערך.

כעת מבקש התובע להוסיף גם את תשובה כנתבע בתביעה, וזאת לטענתו מאחר שיש לראות גם בו אחראי למעשים ולתוצאות המתוארים בתביעה, וכן יש לראותו כמי שפעל באופן אישי כדי לקדם את התכנית התרמיתית הנטענת בתביעה, "כבעל שליטה או כדירקטור צללים או כדירקטור בפועל, כמי שיזם את הפעולות וכמי שנהנה או היה אמור ליהנות מתוצאותיהן".

לטענת התובע, לאחר הגשת הבקשה המקורית הצטבר בידיו מידע נוסף על היקף תרומתו ופעילותו של תשובה בקבוצת דלק, וכן על התמנותו לדירקטור בדלק אנרגיה לפני מספר שבועות.

"תשובה הוא הדירקטור הראשי, והוא האחראי לפעולות שהתבצעו, גם אם לא מונה אז בפועל. לאור היותו דירקטור היום כיום והודאתו המשתמעת בצדקת הטענות וחובתו להיות דירקטור בחברות כבר אז - יש לצרפו לתובענה", נכתב בבקשה.

דלק אנרגיה היא חברה-בת של קבוצת דלק, ודרכה מחזיקה הקבוצה בשותפויות החיפושים אבנר ודלק קידוחים, שלהן החזקות בכמה תגליות גז משמעותיות שנמצאו בשנים האחרונות במימי הים התיכון, ובראשן "תמר" ו"לוויתן".

בעשור האחרון ניסתה קבוצת דלק למחוק את דלק אנרגיה מהמסחר מספר פעמים, תוך שהיא מגישה הצעות רכש שונות למניות הציבור, שנדחו פעם אחר פעם. כתב התביעה מתייחס לניסיון השלישי, שנעשה בשנת 2011, באמצעות הצעת רכש חליפין.

גורמים מקורבים לקבוצת דלק מסרו בתגובה: "מדובר בתביעה שקרית, חסרת כל בסיס, של תובע סדרתי אשר מחפש דרכים למחזר את טענותיו כל פעם מחדש. על התנהלותו חסרת תום-הלב של התובע ניתן ללמוד מהעובדה הפשוטה שעוד בטרם הגיעה בקשתו לעיון הצדדים, הוא כבר רץ ומעביר אותה לעיון התקשורת. כל הטענות המועלות על-ידו הן שקריות, מוכחשות ואינן נכונות".