אורנשטיין עוצר את מכירת האחוזה של מוטי זיסר לחבריו

השופט: "הקונים המיועדים לא טרחו לבקר בנכס בטרם הגישו את ההצעה, וכאשר מדובר ברכישה של נכס בסך של 28 מיליון שקל - הדבר אומר דרשני"

הווילה של מוטי זיסר / צילום: google street view
הווילה של מוטי זיסר / צילום: google street view

השופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ד') את מכירת האחוזה של מוטי זיסר בפתח-תקווה לשני מקורביו, אנשי העסקים מוטי גנץ ושאול זילברשטיין, שהציעו 28 מיליון שקל תמורת הנכס.

"אין מקום לאשר את המכר המבוקש", הכריע אורנשטיין. "על כונס הנכסים לפנות ולחפש מציעים חדשים".

אורנשטיין מנמק את החלטתו בראש ובראשונה ב"פער הניכר בשיעור של 40% בין הערכת שווי הנכס בחוות-הדעת לבין התמורה המוצעת. עסקינן בפער שאף עולה במידה משמעותית על ההפחתה של השווי במקרה של מכירה מאולצת שעליה הצביע השמאי בחוות-הדעת".

אורנשטיין טוען גם כי מכירת הנכס הייתה מהירה מדי, ולא היה זמן "להשיא תמורה" לווילה היוקרתית בהליך המכרז. הוא גם מביע תהיות נוספות בנוגע להליך המכירה:

■ "העובדה שהקונים המיועדים לא טרחו לבקר בנכס בטרם הגישו את ההצעה, וכאשר מדובר ברכישה של נכס בסך של 28 מיליון שקל - הדבר אומר דרשני".

■ "טענות שלפיהן נמסר לכונס הנכסים על-ידי בא-כוח אחד המציעים האחרים, שלפיהן גורמים מטעם בעל השליטה איימו על מציעים, וכלשונו בסעיף 11 לבקשה, אלה 'מהלכים אימים על מרשיו במטרה להניא אותם מלהציע הצעה לרכישת הנכס'".

■ "בעת הצגת הנכס למכירה התגוררו זיסר כאמור בנכס, ונטען כי הדבר הקשה על המכירה, וכאמור בסעיף 45 לבקשה, לא כל שכן, רק מתעניין אחד ביקר בו. הדבר מתיישב גם עם דברי כונס הנכסים בדיון באשר למעורבות של בעל השליטה, שעה שנודע לו שהמתעניין האמור מגיע לביקור בבית. האמור הוא גם לאחר שנתתי את דעתי לנטען בהקשר זה בתצהיר".

הווילה של זיסר בפתח-תקווה משתרעת על שטח של 4.9 דונם. הבית כולל מרתף, קומת קרקע, קומה ראשונה, חדר כושר, חצר עם מגרש כדורסל וכן בריכת שחייה. האחוזה נמצאת בהליך של כינוס נכסים לשם מימוש חוב של כ-15 מיליון שקל.