אנטרופי מתנגדת לשכר של 3.1 מ' ש' למאיר שמיר

אסיפת בעלי המניות של מבטח שמיר, שהייתה אמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב ולאשר את שכרו של בעל השליטה, נדחתה למועד לא ידוע ■ הסיבה: חוות הדעת של חברת הייעוץ לגופים המוסדיים

מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי
מאיר שמיר / צלם: תמר מצפי

אסיפת בעלי המניות של מבטח שמיר , שהייתה אמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב במשרדי החברה בת"א, ולאשר את שכרו של בעל השליטה מאיר שמיר, נדחתה למועד לא ידוע.

מבטח שמיר דיווחה היום לבורסה כי האסיפה נדחתה ביוזמת החברה וכי מדובר ב"עיכוב טכני". עם זאת, ל"גלובס" נודע כי ברקע לדחייה נמצאת חוות הדעת של חברת הייעוץ לגופים המוסדיים, אנטרופי, שהמליצה להתנגד לחלק מסעיפי הסכם הניהול עם שמיר.

מבטח שמיר ביקשה להאריך את הסכם הניהול של שמיר, המשמש כמנכ"ל החברה וכדירקטור, לתקופה של שלוש שנים, תמורת כ-259 אלף שקל בחודש (כ-3.1 מיליון שקל בשנה). בנוסף, לפי ההסכם תהיה חברת הניהול של שמיר זכאית למענק שנתי בגובה 5% מהרווח השנתי לפני מס של מבטח שמיר, רק מרווח העולה על 30 מיליון שקל, עד סכום של כ-3.1 מיליון שקל (כל עוד אין מדובר ברווחים משערוך נכסים).

עוד כולל ההסכם העמדת רכב צמוד לשמיר בעלות של עד 750 אלף שקל בתוספת מע"מ, ותשלומים נוספים על טלפון, אינטרנט ועוד. ב-2013 הוא קיבל מהחברה תגמולים בסך של כ-3.4 מיליון שקל.

חברת ההחזקות מבטח שמיר נסחרת לפי שווי של כ-1.2 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב, ושמיר מחזיק ב-35.8% מהון המניות שלה. ההחזקה המרכזית של מבטח שמיר היא כ-21% מחברת המזון תנובה, והיא משקיעה גם בחברות תעשייה, טכנולוגיה ונדל"ן.