ישראלים בשמי הוליווד: התסריאטי אהוד לבסקי עושה חיל

אחרי שאהרון קשלס ונבות פפושדו זכו השבוע בחוזים עם סוני, התסריטאי הישראלי אהוד לבסקי זכה להיכלל ברשימת 100 התסריטאים המבטיחים בהוליווד

רק השבוע התבשרה קהילת הקולנוע הישראלי כי שניים מבמאיה - אהרון קשלס ונבות פפושדו ("כלבת", "מי מפחד מהזאב הרע"), זכו בחוזה עם אולפני סוני לבימוי הסרט ההוליוודי הראשון שלהם: סרט בשם Vengeance, שהינו עיבוד הוליוודי למותחן צרפתי-יפני אפל, וכבר ידיעה משמחת נוספת:

התסריטאי הישראלי אהוד לבסקי מופיע ברשימה השנתית - The young and hungry list, שהתפרסמה השבוע במגזין האמריקאי הנחשב Trackingboard.com. הרשימה, המתפרסמת זו השנה הרביעית, מתבססת על סקר שנערך בין אנשי תעשייה הוליוודיים בכירים. אלה בוחרים בכל שנה את רשימת 100 התסריטאים הצעירים המבטיחים בהוליווד.

ניתן להניח שלו ההודעה על הפיכתם המיועדת של קשלס ופפושדו לתסריטאים ובימאים הוליוודיים מן המניין הייתה מתפרסמת לפני חודש לערך, שמם היה נכלל ברשימה הזו.

לגבי השנה הבאה, אין ספק שהם יופיעו בה. כזכור, את הכניסה לשער ההוליוודי חייבים צמד הבימאים לקוונטין טרנטינו, שצפה בסרטם "מי מפחד מהזאב הרע", כששימש כשופט בתחרות המרכזית בפסטיבל הקולנוע הדרום-קוריאני פוסאן, שהתקיים אשתקד. טרנטינו, שעמד בראש צוות השופטים, הכריז כי לדעתו "מי מפחד מהזאב הרע" אינו רק הסרט הטוב בפסטיבל, אלא הסרט הטוב שיצא באותה שנה בעולם כולו. תמיכה בלתי מסויגת זו שידרגה את מערך ההפצה הבינלאומי של הסרט, נישאת על-ידי המחמאה, ספק קביעה, של הבמאי המוערך.

בחזרה ללבסקי. תסריטו של האחרון נבחר לפני 3 שנים לאחד מבין עשרת התסריטים הטובים בתחרות התסריטים היוקרתית "ניקול", מטעם האקדמיה האמריקאית לקולנוע, שחבריה בוחרים את המועמדים והזוכים בפרסי האוסקר. כמו ברשימה שהתפרסמה השבוע, גם בתחרות ניקול היה לבסקי, 41, הישראלי היחיד, אולי אף מתוך מאות הרבות של תסריטאים שניגשו לתחרות. מאז התחרות לבסקי, המתגורר בישראל, מנסה את מזלו בשנים האחרונות בהוליווד. ל"גלובס" הוא מספר כי: "בשנים האחרונות כתבתי תסריטים למשחקי מחשב לכמה מהחברות הגדולות בעולם. קומיקסים שכתבתי נקראו על-ידי מיליונים ברחבי העולם, הודפסו בספרים והוצגו בתערוכות בארה*ב ואירופה".

זו הפעם הראשונה שבה תסריטאי ישראלי מופיע ברשימה המורכבת בדרך-כלל רק מאנשי תעשייה אמריקאים, ביניהם הופיעו בעבר תסריטאים של מד מן, משחקי הכס ופסיפיק רים. תסריטו 'דברים שראיתי לפני שהתעוורתי', נמכר השנה לחברת ההפקה ההוליוודית הופסקוטש פיקצ*רז (המפיקים של הסרטים 'גחליליות בגן', בכיכובם של ג'וליה רוברטס ורייאן ריינולדס ו'ג'יזוס הנרי קרייסט בכיכובם של טוני קולט ומייקל שין). לא חברת הפקות גדולה, אך כזו שתעניק לתסריטאי הצעיר את התנאים הנחוצים, ותכשיר עבור הסרט שכתב את הקרקע. על מה הסרט? לבסקי: "הסרט הוא דרמה קומית על צלם צעיר המגלה שהוא מאבד את ראייתו ומחליט להכין רשימה של דברים שירצה לראות לפני שיתעוור. הסרט יבוים בשנה הבאה בהוליווד על-ידי אנדראס אוהמן, הבמאי של 'סיימון הפשוט', אחד מתשעת המועמדים הסופיים לאוסקר הסרט הזר ב-2011".