נחנך מתחם מגורי הסטודנטים במכולות בשדרות

דמי השכירות במתחם עומדים על 450 שקל לסטודנט כאשר כל מי שיתגורר במתחם יצטרך גם להשתתף בפעילות חברתית בקהילה

השקת כפר המכולות בשדרות עם עמותת ``איילים`` / צילום: לע"מ
השקת כפר המכולות בשדרות עם עמותת ``איילים`` / צילום: לע"מ

עמותת איילים, שר האוצר יאיר לפיד והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום חנכו היום את חלקו הראשון של מתחם המכולות המיועד למגורי סטודנטים בעיר שדרות.

בשלב הראשון כולל המתחם רק 36 יחידות דיור לטובת מגורים של כ-80 סטודנטים ממכללת ספיר ובהמשך יבנו עוד כ-127 יחידות דיור בהם יוכלו להתגורר 220 סטודנטים נוספים. משרד האוצר הקצה לפרויקט 20 מיליון שקל, המשרד לפיתוח הנגב והגליל הקצה 10 מיליון שקל ועמותת "איילים" השתתפה במימון בהיקף של 20 מיליון שקל. דמי השכירות במתחם עומדים על 450 שקל לסטודנט כאשר כל מי שיתגורר במתחם יצטרך גם להשתתף בפעילות חברתית בקהילה.

מתחם מכולות דומה נבנה גם בעיר לוד. נציין כי לא מדובר בהמצאה ישראלית ומתחמים דומים פועלים גם במקומות שונים בעולם, בין היתר בצרפת, בריטניה, בצ'ילה ובניו זילנד.

באירוע נכחו גם מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, סיגל שאלתיאל הלוי, ראש העיר, אלון דוידי, נשיא מכללת ספיר, פרופ' עמרי ידלין, ח"כ בועז טופורובסקי, ח"כ יפעת קריב, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק וסטודנטים מעמותת "איילים".

שר האוצר יאיר לפיד אמר באירוע כי: "המכולות האלה הן פתרון מיידי, הן לא במקום דירות, אנחנו נבנה דירות בכל הארץ בעשרות ומאות אלפים ויהיה מע"מ אפס ויהיה מחיר מטרה והסכמי גג ואנחנו נבנה ונבנה. אתם תגורו פה בתקופת הלימודים, חלק מכם ואני מקווה שרבים יישארו בדרום".

השר לפיתוח הנגב והגליל, שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, סילבן שלום: "זהו יום חג לשדרות ולאזור כולו. הגעתם של מאות סטודנטים לעיר תהווה חיזוק משמעותי לשדרות. המטרה שלנו במסגרת המשרד לפיתוח הנגב והגליל הינה להביא לצמיחה מחודשת בשדרות ואין לי ספק כי הקמת כפר הסטודנטים מהווה נדבך נוסף בפעילות זו".

ראש עיריית שדרות, אלון דווידי אמר: "הקמת כפר הסטודנטים בשדרות היא בשורה גדולה לתושבי העיר".