העיר החדשה: מוכנים לקנות את בית העיתונאים בסכום גבוה

חברת הנדל"ן טוענת כי למרות שהציגה חוסן פיננסי והתחייבה להשקעה גדולה, היא לא עברה שלב בהליך לרכישת הקרקע של בית העיתונאים בת"א

חברת הנדל"ן "העיר החדשה" דורשת מאגודת העיתונאים להופיע בפני הנהלת האגודה בכדי לאפשר לה לפרט את הצעתה לרכישת בית העיתונאים בתל-אביב.

ל"גלובס" הגיע מכתב מעורך דינה של החברה, עו"ד אלון יואלי, ובו הוא טוען כי למרות שהחברה הציגה חוסן פיננסי והתחייבה להשקעה גדולה, היא לא עברה שלב בהליך לרכישת הקרקע של בית העיתונאים. נודע כי 4 חברות עברו שלב בהליך - כולן הציעו לפחות 170 מיליון שקל.

במכתב מבהירה "העיר החדשה" - שרכשה גם את בית הסופר הסמוך לבית העיתונאים ברחוב קפלן בתל-אביב - כי מאחוריה עומדת חברת הביטוח הפניקס, המספקת לה ערבויות וגב פיננסי.

כבר בספטמבר האחרון ערכה החברה פגישה עם מנכ"ל האגודה, יוסי בר-מוחא, ובהמשך פגשה בוועדת הסינון, בה נכחו גם נציגי הפניקס.

לדבריה, "הצעת 'העיר החדשה' עמדה על 167 מיליון שקל. בשיחה סגורה עם נציגכם, שהובטח לנו שתישאר חסויה, הבהירה 'העיר החדשה' כי היא מוכנה לרכוש את המקרקעין גם בסכום גבוה באופן לא מבוטל, כנגד התחייבות מפורשת שהמשך ניהול המשא-ומתן ינוהל מולה בלבד".

בתשובה שלחה האגודה באמצעות עו"ד שי סגל מכתב משלה, בו קבעה כי "העיר החדשה" לא עמדה בדרישות הסף. "בחרת להציג בפני חברי ההנהלה של האגודה תמונה מסולפת ולא נכונה של הדברים", כתבה האגודה. "מרשתך לא הגישה הצעה כלל כנדרש בהתאם להזמנה להציע הצעות. משנוכחה מרשתך בניגוד להערכותיה כי הוגשו 12 הצעות לרכישת הזכויות במקרקעין, החלה מרשתך בפניות לגורמים באגודה, על מנת שיאפשרו לה לפנים משורת הדין להגיש את הצעתה כנדרש על-פי ההזמנה להציע הצעות".

מ"העיר החדשה" נמסר כי "'העיר החדשה' בונה כיום מספר פרויקטים גדולים בתל-אביב ובוחנת פרויקטים גדולים נוספים, ובכללם מתחם בית העיתונאים. החברה לא תתייחס להתנהלותה מול אגודת העיתונאים".