רופאים בשיבא: "חלמאי להתייחס לרופא כאחרון הפקידים"

במכתב ששלחו לנציב שירות המדינה, טוענים הרופאים: "אנחנו יודעים שפעילותו של פרופ' אייל וינקלר הייתה בסמכות וברשות הנהלת בית החולים"

אחרי פרסום העצומה שעליה חתמו כ-300 מ-850 רופאי בית החולים תל השומר נגד השעייתו של מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית פרופ' אייל וינקלר, מתייצבים היום (א') כל רופאי המחלקה של וינקלר וקוראים לנציב שירות המדינה משה דיין להפוך את החלטתו.

במכתב ששלחו לדיין כותבים הרופאים, רובם הגדול מתמחים: "אין דרך לתאר במילים כמה זה חלמאי להתייחס לרופא כאל אחרון הפקידים, גם אם שניהם מדווחים על שעות העבודה באמצעות שעון נוכחות. לנו אין ספק שטעית בהבנת משמעות תפקידו של מנהל מחלקה בבית חולים, והשלכות השעייתו על הציבור ועל העובדים תחתיו". לדברי הרופאים, ההחלטה לדחות את יישום ההשעיה עד לחודש דצמבר "אינה אלא לעג ציני ועלה תאנה לכיסוי המחדל שבעצם ההשעיה".

נזכיר כי החלטתו של דיין התקבלה לאחר שחקירת אגף המשמעת בנציבות העלתה כי וינקלר ביצע לכאורה מאות ניתוחים פרטיים במרפאת "קלאס קליניק" שפעלה בתל השומר גם בשעות הבוקר והצהריים (בניגוד לכאורה לכללי תאגידי הבריאות), זאת אף שדיווח כאילו עבד באותן שעות במחלקה הציבורית. הדיווח הכפול לכאורה, זיכה את וינקלר על-פי הנציבות בשכר כפול.

"השעייתו של וינקלר תהווה פגיעה אנושה לא רק במטופלים אלא גם במעמדו וקידומו המקצועי של כל רופא ורופא במחלקה", מוסיפים אנשי הצוות במכתב לדיין, "אנו חשים שלא התחשבת במאמץ הכביר שהשקענו אנחנו לטובת הציבור תוך הקרבת קורבנות אישיים ומשפחתיים רבים בדרך, ובהחלטתך אתה פוגע בכולנו. פגיעה כזו תיקח שנים רבות לשקם, אם בכלל. לפיכך, השעייתו לא רק שמנוגדת לאינטרס הציבורי, אלא שמדובר בהפגנת חוסר אחריות".

רופאיו של וינקלר חוזרים על הטיעונים שמשמעים לאחרונה בסביבתו של וינקלר ובוועד הרופאים של תל השומר, ולפיהם וינקלר הוא כלל לא הכתובת: "אנחנו יודעים שפעילותו הייתה בסמכות וברשות הנהלת בית החולים, ובוודאי שלא יעלה על הדעת לבוא אליו בטענות עקב כך".

מנכ"ל תל השומר פרופ', זאב רוטשטיין, הודה בעבר כי הוא אישר לבצע ניתוחים אסתטיים פרטיים גם בשעות הבוקר, אולם בנציבות שירות המדינה החליטו לפי שעה להעמיד לדין משמעתי את וינקלר לבדו. בנציבות הסבירו כי האישום כלפי וינקלר נסוב סביב הדיווח הכפול לכאורה, ולא סביב העבודה הפרטית בשעות הבוקר. גורמים בנציבות שירות המדינה ביקרו את ההחלטה שלא לפתוח בהליך משמעתי נגד פרופ' רוטשטיין, וטענו כי אין זה ראוי להשעות את וינקלר כל זמן שמנהל בית החולים אינו חלק מההליך אף שנטל בעצמו אחריות.

על הטענה כי וינקלר ביקש מהמתמחים במחלקתו לסייע לו בביצוע ניתוחים פרטיים קוסמטיים בשעות הבוקר, כותבים הרופאים: "פרופ' וינקלר הוא הפלסטיקאי היחיד בארץ שדאג ברצף להכשיר מתמחים בכירורגיה קוסמטית הלכה למעשה, לרבות בדיקות לפני ניתוח, טכניקה ניתוחית ומעקב אחרי ניתוח. אין דרך אחרת שבה מתמחה בכירורגיה פלסטית יכול לצבור ניסיון אמיתי, זולת לימוד מעשי ומקרוב, וזה לא מתבצע בהיקף הנדרש במחלקות בתי החולים הציבוריים. ללא הכשרה כזו, קיימת סכנה ממשית שציבור הפונים לניתוחים קוסמטיים יטופל על-ידי מומחים בכירורגיה פלסטית דה יורה ולא דה פקטו".

עוד טוענים הרופאים כי וינקלר הפך מושא לרדיפה דווקא בגלל הצלחתו כמנתח פלסטי, וזאת אף שהקדיש את מירב פעילותו דווקא לטיפול ציבורי בחולות סרטן ובנפגעי כוויות. "העובדה שמדובר בכירורג פלסטי בעל פרקטיקה משגשגת מנוצלת בציניות על-ידי גורמי הנציבות על מנת לזרוע בלבול בעיני הציבור, אזרחים ורופאים", כתבו הרופאים.