גילה ממליץ ליצרניות המזון להפסיק את הפגישות ביניהן

הדרישה באה לאחר שנודע לממונה על ההגבלים כי איגוד המזון מגבש דרכי התנהלות למקרה שתפרוץ מחאה ממשית בעקבות סיפור המילקי

פרופ' דיויד גילה / צילום: יונתן בלום
פרופ' דיויד גילה / צילום: יונתן בלום

הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, הודיע היום (ב') כי בהמשך לדרישת הנתונים שהוציאה רשות ההגבלים העסקיים לאיגוד המזון בנוגע לפגישות שנערכו בהשתתפות יצרניות המזון, הרשות הציעה לשקול בכובד-ראש הפסקה מיידית של הפגישות עד לסיום הבדיקה.

הדרישה באה לאחר שנודע לממונה כי איגוד המזון מגבש דרכי התנהלות למקרה שתפרוץ מחאה ממשית בעקבות סיפור המילקי. ההתנהלות כוללת מפגשים של יצרניות המזון הגדולות.

באמצע חודש ספטמבר האחרון הוציא הממונה מסמך שמפרט ליצרניות המזון מה מותר ומה אסור להן במקרה שתקום מחדש מחאה חברתית על רקע יוקר המחיה. בין היתר צוין כי ברגע שהחברות מתכנסות במטרה לגבש אסטרטגיות פעולה עסקיות הנוגעות למחיר - הדבר אסור בהחלט.

ביום רביעי האחרון הוציא הממונה דרישת נתונים לאיגוד המזון, שאומרת כי על יצרניות המזון להעביר לו את כל הפרוטוקולים או ניירות ההכנה ולמעשה כל תיעוד אפשרי שנעשה במהלך שנת 2014 בהקשר של התמודדות החברות עם יוקר מחיה ומחאה אפשרית.

המכתב, כך נראה, לא הרשים את החברות במיוחד, שכן לממונה נודע כי גם אחרי המכתב הזה יצרניות המזון נפגשו שוב.

חשוב לציין כי לממונה אין סמכות למנוע את הפגישות, ולכן אמר גילה כי הוא ממליץ בחום ליצרניות המזון להפסיק את הפגישות ביניהן, עד שהוא יסיים את הבדיקה בהתאם לניירות שיועברו. המועד להגשת הניירת האמורה הוא 5 בנובמבר.