סטורמס נפגשה עם ארדן: נבחן מיזוג רשת וחדשות 10

המשקיעה ההולנדית נינה סטורמס נפגשה עם שר התקשורת ארדן ועם בעלי השליטה ברשת ובערוץ 10 ■ בין התרחישים שסטורמס בוחנת: מהלך לפיו ערוץ 10 ייסגר, ואילו חברת החדשות שלו תעבור לידיה של הזכיינית רשת

נינה ברינק סטורמס / צילום: רויטרס
נינה ברינק סטורמס / צילום: רויטרס

המשקיעה ההולנדית נינה סטורמס ערכה אתמול (ב') סדרה מכרעת של פגישות עם שר התקשורת, גלעד ארדן; עם בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, אודי אנג'ל; ועם בעל השליטה בערוץ 10, יוסי מימן.

ל"גלובס" נודע כי בין התרחישים שסטורמס בוחנת ישנו גם מהלך לפיו ערוץ 10 ייסגר, ואילו חברת החדשות שלו תעבור לידיה של רשת, אשר תצא לרישיון מערוץ 2, זאת לצד כניסתה של סטורמס כבעלת מניות בזכיינית. סטורמס מובילה קבוצת משקיעים ובהם ענקית התוכן ההולנדית פרימנטל.

במקביל לפגישה שערכה סטורמס במשכן הכנסת בירושלים עם ארדן, הגיעו נציגיה למשרדי ערוץ 10 וצפו במצגת על חברת החדשות של הערוץ. מהלך שכזה יסייע לרפורמת הרישיונות שמתכנן השר גלעד ארדן, תוך הכשרת הדרך של שתי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ליציאה לרישיון, בניטרול התחרות מצד ערוץ 10 עם סגירתו, ועם זאת שימור חברת חדשות 10.

הונה של סטורמס מוערך בכ-240 מיליון אירו, כך על-פי המגזין הכלכלי ההולנדי "קוואוט". סטורמס, יהודייה שתורמת רבות למטרות שונות בישראל ומחזיקה בתואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון, הגיעה לארץ כבר בראש השנה שעברה והצהירה לראשונה על העניין שיש לה בשוק התוכן הישראלי.

סטורמס - המיוצגת בישראל על-ידי המפיקים, בעלי הערוצים 8 והוט בידור ישראלי, דרי שי וחיים סלוצקי - נולדה בשם נינה וולישדראגר, ועוד לפני שמלאו לה 30 כבר הייתה מיליונרית בזכות עסקי אלקטרוניקה ומחשוב. היא נחשבת ליזמית אינטרנט והפקות מוכרת ומובילה באירופה, ובעברה הסתבכות פלילית, שהסתיימה ללא נקיטת צעדים מולה, בעקבות הנפקה של חברת האינטרנט WOL, שהייתה ממקימיה. כיום היא מחזיקה בערוצים שונים ובחברות הפקה סביב העולם.

פרט לסבב הפגישות אתמול, סטורמס ערכה סבב פגישות רחב יותר עם גורמים רבים בשוק הטלוויזיה בישראל, ובהם ברשות השנייה, ועם מחוקקים שונים.

מלשכתו של אודי אנג'ל נמסר כי הוא "נפגש עם נינה סטורמס מספר פעמים בשנה האחרונה. המהלך עם ערוץ 10 אינו על סדר היום של רשת לחלוטין".

נציגיו של יוסי מימן סירבו להגיב. מערוץ 10 נמסר: "לא ידוע לנו על עסקה כזו".

את תגובתו של חיים סלוצקי, השוהה בסינגפור לצורך קידום עסקי התקשורת שלו, לא ניתן היה להשיג.

בעלי המניות ברשת
 בעלי המניות ברשת

בעלי המניות בערוץ 10
 בעלי המניות בערוץ 10