מישורים מוכרת 50% מהחזקות ב-4 נכסים בארה"ב - והמניה עולה

החברה מוכרת את הזכויות לקבוצת השקעות קנדית לפי שווי של 142 מיליון שקל ומחזירה את כל השקעתה תוך שנתיים

מניית חברת השקעות הנדל"ן מישורים עולה היום (ג') בבורסה לאחר שהודיעה כי מכרה לקבוצת השקעות מקנדה 50% מהחזקותיה ב-4 מרכזים מסחריים בארה"ב לפי שווי של 142 מיליון שקל - יותר מ- 70% מעלות הרכישה שעומדת על כ-82 מיליון שקל.

תזרים המזומנים בגין מכירת ארבעת המרכזים הינו כ-33 מיליון שקלים. בעקבות העסקה, קבוצת ההשקעות מקנדה הפכה שותפה בהתחייבויות בגין הנכסים כך שהיקף החוב של החברה קטן בכ-11 מיליון שקל. כמו כן, הנכסים נמכרו מעל השווי בספרים והחברה הכירה בדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה ברווח של 13 מיליון שקל וזאת לאחר התאמה לשווי הוגן שבוצעו לנכסים בעבר. המרכזים המסחריים ממוקמים בברמינגהם אלבמה, באורלנדו ובצפון קרוליינה ונרכשו בין השנים 2012-2014. זמן ההחזקה הממוצע של הנכסים הנמכרים הוא כשנה בלבד.

"פעילות מישורים-ארה"ב, על אף שהיא חדשה יחסית, תרמה עד היום עליית ערך של עשרות מיליוני שקלים לחברה", מסר רמי שריקי, מנכ"ל מישורים. "מכירה של ארבעת המרכזים המסחריים הינה בשווי של יותר מ-70% מהיקף רכישתם ומהווה צעד נוסף בהשבחה נדל"נית של פעילות החברה בארה"ב. תזרים המזומנים בעקבות העסקה הינו 33 מיליון שקל, כך שאנו מחזירים הון לחברה, מייצרים ערך משמעותי ומקטינים את הסיכון".

כאמור, מישורים-ארה"ב ושותף מקומי רכשו את הנכסים לפני כשנתיים וביצעו השבחה נדל"נית מקיפה לרבות הכנסת דיירים, הגדלה משמעותית של תזרימי המזומנים מהנכסים והעלאת השווי הכלכלי של כל נכס ונכס.

עבור שני הנכסים באלבמה והנכס באורלנדו השיגה מישורים שיעור תשואה פנימי (IRR) של למעלה מ-100%, עבור הנכס בצפון קרוליינה, שנרכש בחודש מארס 2014, השיגה מישורים שיעור תשואה פנימי מרשים של 39%.