הבורסה ננעלה בירידות; לאומי ירדה ב-2%, בזק 1.9%

דריכות בשווקים לקראת הצהרת הריבית של הפדרל ריזרב ■ בנק לאומי עשוי להפריש עוד מאות מיליוני שקלים בגין חקירות הרשויות האמריקאיות ■ "בליץ" של הודעות חברות ביומד

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים במקביל למגמה מעורבת עם נטייה לירידות בוול סטריט. באירופה נרשמות עליות במדדים. מחזור המסחר הסתכם בכ-855 מיליון שקל.

הפדרל ריזרב עתיד לפרסם היום את החלטת הריבית בארה"ב, ולסיים למעשה את תוכניות ההקלות הכמותיות בארה"ב - תוכניות שהחלו במשבר הפיננסי הקשה של 2008 על מנת להזריק לשווקים הפיננסים נזילות. כעת ייאלצו המשקיעים "להסתדר" ללא עזרת הפד, ואיש אינו יודע מה תהיה התוצאה לטווח הבינוני-ארוך.

כמו כן, ינסו הפעילים לנסות ולהבין את המונח "לזמן ממושך" של הפד בהקשר לרמת השפל של הריבית, ומתי תתחיל הריבית לעלות. על פי רוב התחזיות, זה יקרה ב-2015.

בשוק המקומי ממשיכים לאמוד את ה"נזקים" מהחלטת הריבית של בנק ישראל שהפתיעה את השוק, כאשר בימים שלפני ההחלטה הייתה הסתערות של המשקיעים על האג"ח הממשלתיות.

"הסטת הכספים לעבר האפיק הממשלתי גרמה ל'נטישת' האפיק הקונצרני, מה שהביא לפתיחת מרווחים באופן ניכר במדדי התל-בונד", מסר עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי ומנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון. "המרווח בין תל בונד 60 לאגרת הממשלתית המקבילה עומד כעת על כ 1.5%, מה שמהווה לדעתנו הזדמנות כניסה ומשקפת יחסי סיכון-סיכוי ראויים".

ירידות בבנקים

בנק לאומי עשוי להפריש עוד מאות מיליוני שקלים בגין חקירות הרשויות האמריקאיות, וזאת בנוסף ל-1.1 מיליארד שקל שהפריש עד כה. היום הודיע הבנק כי החל באחרונה במגעים להסדר עם רשויות אמריקאיות, סביב חשד כי הבנק סייע ללקוחות אמריקאים של הבנק בהעלמת מס שלהם.

שופרסל החלה במהלך בו יישלחו לכ-100 מעובדי המטה שלה זימונים לשימוע לפני פיטורים, כחלק ממהלך ההתייעלות עליו הכריזה החברה לפני כמה חודשים.

אורמת דיווחה לבורסה כי היא והחברה הבת אורמת טכנולוגיות בוחנות מהלך, במסגרתו תרכוש אורמת טכנולוגיות את החזקותיהם של בעלי המניות באורמת תעשיות תמורת הקצאת מניות באורמת טכנולוגיות, הנסחרות בוול סטריט. מהלך כזה, ככל שיבשיל, יגרום למחיקת מניית אורמת תעשיות מהמסחר בבורסת תל אביב.

ביוקנסל דיווחה הבוקר כי ה-FDA אישר לחברה את מתווה הניסויים הקליניים שלב 3 לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן. החברה מתכוונת להתחיל את הניסויים הקליניים לקראת סוף שנת 2015.

בי.אס.פי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק ומכירת מערכת לניתוח התדר הגבוה בבדיקת אק"ג במנוחה. המערכת שפיתחה החברה מסייעת לאבחון חולים הסובלים מכאבי חזה חריפים בחדר המיון ומיועדת לשימוש בזמן בדיקת אק"ג במנוחה.

ביונדווקס הודיעה היום כי קיבלה אישור מרשויות הפטנטים, הן באיחוד האירופי והן ביפן, עבור פטנט ממשפחת הפטנטים לחיסונים נגד שפעת עבור בני אדם, ובאופן ספציפי חיסונים בעלי טווח פעולה רחב מבחינת יעילות ההגנה מפני זנים שונים של שפעת.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]