לבנת פורן מעבירה את תקציב הפרסום ל-JWT

תקציב המרכז למימוש זכויות רפואיות עמד אשתקד על כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון ■ תקציב המדיה יישאר בידי הילה ושות'

לבנת פורן / צילום: כפיר זיו
לבנת פורן / צילום: כפיר זיו

תקציב הפרסום של חברת המרכז למימוש זכויות רפואיות עובר למשרד הפרסום JWT ישראל - כך נודע ל"גלובס". היקף הפרסום של החברה עומד על כ-10 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים.

מאז הקמת החברה לפני 11 שנה טופל התקציב באמצעות משרד הפרסום הילה ושות'. במרכז למימוש זכויות רפואיות שומרים חסד להילה ושות' שליוו אותם כל השנים, ולמרות שנפרדים מהם בכל הקשור לקריאייטיב, הרי שאת המדיה - החלק שנחשב לרווחי בטיפול בתקציבי פרסום - הם משאירים אצלם.

המרכז למימוש זכויות רפואיות מזוהה תקשורתית וציבורית עם מי שיזמה, הקימה ומנהלת אותו מזה 11 שנה - לבנת פורן.

המהלך שביצעה פורן בתחום מימוש זכויות רפואיות אף קיבל גושפנקא מאיגוד השיווק הישראלי, שבחר בה בפברואר 2014 לאשת השיווק של החודש, לאחר שקבע כי "בזכות מהלך משולב של פרסום, עבודת יחסי ציבור ופעילות ציבורית, ובהשקעה כספית גדולה, קנתה לעצמה פורן שם של מומחית בתחום הזכויות הרפואיות, כאשר המרכז שבבעלותה הוא הגדול בישראל לטיפול בנושאים אלה".

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של החברה עמד ב-2013 על כ-10.3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-10 מיליון שקל במחירים ריאליים. מתחילת 2014 פרסמה החברה בהיקף של כ-7 מיליון דולר במחירי מחירון.

הפרסום של החברה כולל היקף פרסום נכבד בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובאינטרנט. מדובר בדרך-כלל סיפורים המבוססים על מקרים אמיתיים של אנשים שמימשו את זכויותיהם הרפואיות בזכות המרכז.

פורן נחשבת אמנם לחלוצה בנושא, אך עם השנים קמו לה מתחרים - אם כי קטנים יותר. המשמעותי שבהם הוא מרכז "זכותי", שתקציב הפרסום שלו מנוהל במשרד הפרסום חברון-זלצמן-שביט.

בחודשים האחרונים נבחנה במרכז למימוש זכויות רפואיות האפשרות להחליף משרד פרסום, ונעשתה סדרת פגישות עם משרדים שונים. יש להניח כי לזכות JWT שיחק הניסיון שיש להם בתחום משיק לזה של מימוש זכויות רפואיות - העבודה עם חברת הביטוח הראל, מאחר שעבודה רבה של המרכז נעשית מול חברות ביטוח, וגם בשל העובדה ששני התחומים דורשים נוכחות קבועה במדיה.

מסתמן כי במרכז למימוש זכויות רפואיות מתכוונים להיפרד מהסלוגן "חלית? נפצע", על אף שזה חלחל לתודעה, עד שאפילו זכה לטייק-אוף ב"ארץ נהדרת".

יורם דמבינסקי, מנכ"ל JWT, ישראל סירב להגיב. במרכז למימוש זכויות רפואיות בחרו שלא להתייחס לידיעה.