סנגורי אולמרט יחזירו דיסק שהועבר להם בטעות - לאחר שיעיינו בו

תיק טלנסקי: ‎המחוזי דן בבקשת הפרקליטות להורות לסנגורי אולמרט להחזיר דיסק עם חומרים של שולה זקן שהועבר להם בטעות ■ ביום שני יתקיים הדיון בתיק טלנסקי, במסגרתו תעיד זקן לראשונה נגד אולמרט כעדת מדינה

אהוד אולמרט / צילום: עמי שומן
אהוד אולמרט / צילום: עמי שומן

בית המשפט המחוזי בירושלים דו היום (ד') בבקשת הפרקליטות בתיק טלנסקי להורות לפרקליטי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, להחזיר להם דיסק ובו חומרים אשר הועברו לידי ההגנה בטעות.

לפי החלטת בית המשפט, התקליטור יוחזר לידי הפרקליטות ביום ראשון בשעה 12:00 בצהריים, לאחר שעו"ד אייל רוזובסקי, המייצג את אולמרט, ועוד שני עורכי דין ממשרדו יהיו רשאים לעיין בדיסק ולבדוק האם יש בו חומרים נוספים שאמורה הייתה הפרקליטות להעביר לידי ההגנה, אך נמנעה מלעשות כן.

"יובהר", נכתב בהחלטה, "כי מדובר בעיון בלבד ולא בהעתקת חומרים מתוך התקליטור".

החלטת בית המשפט באה על רקע חשש שהביע עו"ד רוזובסקי כי יש פער בין התוכן שטענה הפרקליטות שקיים בתקליטור לבין עובדות שנודעו לו לאחר שעיין בחומר.

בדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט תקף עו"ד רוזובסקי את התובע בתיק, עו"ד אורי קורב, על התנהלותה הרשלנית של הפרקליטות, ואף רמז כי הפרקליטות אחראית להדלפת החומרים שפורסמו אמש (ג') בחדשות ערוץ 10.

עו"ד רוזובסקי ביקש שלא להחזיר את הדיסק, בטענה כי הוא התכונן לדיונים הקרובים בתיק בהסתמך על הראיות שהועברו לרשותו. כמו כן טען לגבי חומרים רלוונטיים שנמצאו בדיסק אך לא נכללו בקלסר שהועבר לצוות ההגנה, שלגרסת הפרקליטות היה אמור להכיל את כל התכתובת בין שולה זקן לאולמרט הרלוונטית לתיק.

מדברי התובע, עו"ד קורב, עלה כי בדיסק נכללים גם חומרים הרלוונטיים לתיקים האחרים המתנהלים נגד אולמרט, לרבות תיק שיבוש ההליכים, בו טרם הוגש כתב אישום.

בדיון היום להטו הרוחות, ונדמה היה שעו"ד רוזובסקי התענג על ההזדמנות לזרות מלח על פצעי הפרקליטות: "אני הייתי מצפה מחברי, ראשית, שיעמוד עם רמה של ענווה והתנצלות, על כך שפעם שנייה במהלך התיק הזה מוסרים לי חומר, ואני עובד על החומר בלוח זמנים מאוד צפוף, ופתאום אומרים לי 'stop תחזיר לנו'", אמר.

בין היתר מתח עו"ד רוזובסקי ביקורת על ההדלפה שפורסמה אמש בערוץ 10, הדלפה שהייתה נוחה, לטענתו, לפרקליטות: "אתמול לא במקרה לערוץ 10 היה סקופ - שורה ארוכה של ציטוטים של שולה זקן. מישהו מסר קטעים שאמורים להביך את אהוד אולמרט. בתוך זה למשל יש SMS של עורך הדין של שולה זקן לשולה זקן, ומצטטים אותו בטלוויזיה, כי אף אחד לא טוען לגביו לחיסיון", דברי רוזובסקי.

אמש חשף ברוך קרא במהדורת המרכזית של חדשות ערוץ 10 שורה של הודעות וציטוטים הנוגעים ליחסים בין אולמרט וזקן. בין היתר נחשפו דברים שאמרה זקן, לפיהם הגרסה שמסרה לפיה ניהלה רומן עם עד המדינה בפרשת הולילנד, שמואל דכנר, הומצאה ביוזמתו של אולמרט, ושבתחילה התנגדה לרעיון. "זה הגיע לידי כך שהבנו שאם אני אלך על הקו שלהם, לא תהיה ברירה, ומשה בעלי ייאלץ להיפרד ממני", צוטטה זקן.

לפי הפרסום, זקן אף הלכה להתייעץ עם רב לגבי האפשרות של גירושים פיקטיביים מבעלה, ולבסוף החליטה שלא לעשות זאת בשל לחצים שהפעיל עליה בנה.

בתגובה לדברים אמר עו"ד קורב בדיון: "אני כבר לא נדהם, ראוי היה שהייתי נדהם מהעובדה שחברי קם ואמר שהוא מבקש לא להחזיר את הדיסק הזה".

לדבריו, "אחרי שהוא התחיל לעבור על זה ורואה שיש שם מיילים אישיים, הוא עדיין מבקש לא להחזיר את הדיסק. חברי העביר ללקוח, הנאשם, האדם האחרון שגברת זקן רוצה שיראה את המיילים הפרטיים, ואומר 'תשאירו את זה אצלי'".

ביום שני הקרוב צפוי להתקיים הדיון בתיק טלנסקי, במסגרתו תעיד זקן לראשונה נגד אולמרט כעדת מדינה.