שמולי על הרפורמה בביטוח הסיעודי: "זיקוקין די נור של יח"צ"

חבר הכנסת: "זוהי הונאת הביטוח הכי גדולה שהייתה כאן, והדבר החמור ביותר הוא שהיא נעשתה בחסות המדינה בגלל רשלנות פושעת"

איציק שמולי / צילום: מתוך הוידאו
איציק שמולי / צילום: מתוך הוידאו

התוכנית החדשה של דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח, להסדיר את שוקי הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים בישראל, גוררת תגובות מגוונות, מברכות ותמיכה בעקרונות שמזוהים בתוכניתה מצד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ועד להתקפה חריפה מצד ח"כ איציק שמולי, שרואה לנגד עיניו "רפורמה לא אפויה שפרטיה לא ברורים, רק זיקוקין דינור של יחסי ציבור".

לפני ימים אחדים פרסמה סלינגר טיוטת תקנות שבמסגרתן הגדרת פוליסת סיעוד אחידה שתשמש את חברי קופות החולים ותסיר חסמי מעבר בין הקופות, ואגב כך תהווה פתרון (חלקי ובעייתי) למבוטחים בני ה-60 ומעלה שנפלטים מהביטוחים הקבוצתיים הרגילים שיפסיקו להתקיים בעקבות הוראות האוצר. לגבי המטרה השנייה נראה שצורת הטיפול שסלינגר מציעה נראית כמיטיבה בעיקר עם חברות הביטוח.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן התייחס לטיוטת התקנות ואמר: "אני מברך על העקרונות שמנסה לקדם אגף שוק ההון בראשות סלינגר. הניסיון להסדיר את תחום הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים מעיד על בחירה ללכת בדרך של ערבות הדדית ודאגה לאוכלוסייה הבוגרת. העקרונות נכונים, אך דרושה עוד עבודה רבה להשגת בשורה אמיתית לציבור הגמלאים".

מנגד, ח"כ שמולי (עבודה), התייחס השבוע לכך שגמלאים שבוטחו לאורך שנים בביטוח קבוצתיים רגילים ימצאו עצמם בקרוב ללא ביטוח סיעודי, להוציא אלה שישלמו הרבה בשביל ביטוח פרטי או אלה שימצאו מענה חלקי דרך המתווה החדש של האוצר, ואמר כי "זוהי הונאת הביטוח הכי גדולה שהייתה כאן והדבר החמור ביותר הוא שהיא נעשתה בחסות המדינה בגלל רשלנות פושעת". ביחס להסדרה החדשה של המפקחת אמר שמולי ש"סלינגר למדה מהר מדי מהשר שלה: היא הכריזה על רפורמה לא אפויה שכל הפרטים בה מחוררים אבל יצאה עם זיקוקין דינור של יחסי ציבור. במקרה הטוב היישום בפועל יקרה ב-2016 - כמה אנשים ייקלעו למצב סיעודי עד אז? כמה ימותו? ניתן היה לצפות דווקא מהאגף שאחראי למחדל העצום הזה".

מלשכת סוכני ביטוח נמסר, באמצעות יואל זיו, כי "החלטת המפקחת תייקר משמעותית את הביטוח בקופ"ח ועל חברות הביטוח האחריות לספוג את ההפרש. לא ניתן יד למהלך הזה".