נתניהו: "נוציא עובדים לא יעילים שאינם משרתים את הציבור"

ראש הממשלה בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה: "הממשלה צריכה לשרת את הציבור ולא להיפך. נוביל רפורמה יסודית בשירות הציבורי"

בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו
בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו

"הממשלה צריכה לשרת את הציבור ולא להיפך. נוביל רפורמה יסודית בשירות הציבורי" - כך אמר הבוקר (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום מוקלט בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך בחיפה.

ראש הממשלה יוצא למאבק במגזר הציבורי המנופח ואמר כי את השירות הציבורי ניתן לייעל באמצעות שירות מקוון, וכי הרפורמה צריכה לכלול קידום עובדים, הוצאת עובדים שאינם יעילים ואינם משרתים את הציבור ועוד. "אלה דברים קשים אבל חיוניים", אמר ראש הממשלה.

עוד אמר נתניהו, כי "מדינת ישראל סובלת מעודף רגולציה בתחומים רבים. קשה מאד לפעול אם יש עודף רגולטורים שכל אחד מכתיב לאחרים ולא בהכרח רואה את העלות הכלכלית של הרפורמות. אנחנו רוצים לקבוע סדר ונורמות לרגולציה הציבורית".

נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, יוחנן פלסנר, אמר בכנס כי "הרפורמות האלה נחוצות כדי שנישאר משק תחרותי ועל מנת להשיב את אמון האזרחים במערכת הציבורית ובדמוקרטיה. המחאה החברתית לימדה אותנו שהאזרח רוצה לראות ממשלה שעובדת למענו - אנחנו במכון הישראלי לדמוקרטיה מתכוונים לקחת את הרעיונות, לפתח אותם ולהוביל לשינוי מציאות במדינת ישראל".

עוד צפויים לנאום היום ומחר בכנס: נשיא המדינה ראובן ריבלין, נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, מבקר המדינה יוסף שפירא, השרים ציפי לבני, ישראל כץ, שי פירון, יעל גרמן.