נגד הזרם: אתר הטכנולוגיה הוותיק CNET משיק מגזין מודפס

ב-CBS, בעלת המגזין, החזיקו בעבר מחלקה שלמה של מגזינים מודפסים, אך היא נמכרה ב-1987

כל מי שעוקב מעט אחרי עולם התקשורת בשנים האחרונות, לצד התפתחויות טכנולוגיות, יכול לזהות מגמה אחת ברורה, והיא גסיסת הפרינט והעיתון המודפס. אך נראה שיש מי שחושב אחרת, ולא סתם מישהו.

אתר CNET, אחד מאתרי הטכנולוגיה הוותיקים, שחגג באחרונה 20 שנה להיווסדו, מאמין שהפרינט עדיין לא מת. אף שהוא מסקר את הטכנולוגיות והגאדג'טים החדשים ביותר, החליטו בחברה, שנמצאת בבעלות תאגיד התקשורת ורשת הטלוויזיה CBS, להוציא לאור מגזין מודפס תחת אותו שם.

המגזין, שיעלה כ-6 דולר, יצא לאור היום (ב') ויתפרסם מדי רבעון ב-200 אלף עותקים בארה"ב בדוכני העיתונים וברשתות שיווק דוגמת וול מארט, טרגט וקוסטקו.

ג'ים לנזון, נשיא ומנכ"ל חטיבת האינטראקטיב של CBS, ניסה להסביר ל"ניו-יורק טיימס" את המהלך, אך התחמק מלהתייחס למצבו של הפרינט בתקופה זו.

"העתיד של המותג CNET הוא להיות בכל הפלטפורמות, כי אנחנו יודעים שהקהל רוצה לחוות את CNET בדרכים שונות", הוא אמר. "המגזין המודפס הוא פרויקט שדיברנו עליו במשך כמה שנים, והוא זכה למומנטום חיובי בשנה שעברה, שהייתה הטובה ביותר בהיסטוריה של CNET. מה שראינו הוא שלמותג יש הרבה יותר פוטנציאל ממה שחשבנו".

ג'ון ליסקו, מנהל תקשורת בכיר בחברת הפרסום סאצ'י אנד סאצ'י מבית פובליסיס, שקנתה עמוד פרסומת עבור טויוטה במגזין החדש, הסביר ל"ניו-יורק טיימס" כי "עבורנו, ההחלטה של CNET היא הגיונית, כי הם מתרחבים לפלטפורמה נוספת שבה יש להם מה להגיד".

ליסקו הסביר כי ההחלטה שלהם איפה לפרסם "לא תלויה בהוצאה לאור אלא בתוכן, כי עבורי התוכן הוא המלך".

ב"ניו-יורק טיימס" מזכירים שב-CBS החזיקו בעבר מחלקה שלמה של מגזינים מודפסים, אך היא נמכרה ב-1987. כעת, מסבירים בתאגיד התקשורת, אין להם שום כוונה להחיות את המחלקה.