יו"ר ועד נמל אשדוד במכתב למנכ"ל: אתה צבוע

במכתב שכתב אבינועם שושן למנכ"ל הנמל איציק בלומנטל כתב היו"ר כי בתפקידו הקודם של המנכ"ל בתור יו"ר ועדת קליטה לכלל הסקטורים בנמל אשדוד התבצעו ליקויים שונים ■ נמל אשדוד: "הטענות הממוחזרות הן חלק מקמפיין הבחירות של ראש ועד העובדים"

אבינועם שושן / צלם רוני שיצר
אבינועם שושן / צלם רוני שיצר

יו"ר ועד נמל אשדוד למנכ"ל: אתה צבוע. במכתב שכתב יו"ר ועד עובדי חברת נמל אשדוד אבינועם שושן למנכ"ל הנמל איציק בלומנטל כתב היו"ר כי בתפקידו הקודם של המנכ"ל בתור יו"ר ועדת קליטה לכלל הסקטורים בנמל אשדוד (2002-2005) התבצעו ליקויים שונים.

בין היתר, מציין יו"ר ועד העובדים כי בשנת 2004 כאשר התבצע מכרז למנ"ע תפעול המועמדים לא עמדו בתנאי הסף. בין המועמדים נמצאו: חזן שמעון, חבר שלמה ו-וקנין מקס.

היו"ר מציין כי שלושת המועמדים המכהנים במנהלי עבודה אינם עומדים בתנאי הסף. "אין עדות שהמנהלים הבכירים עברו את המבחנים בהצלחה". עוד ציין היו"ר כי מועמדים אחרים ראויים יותר לא התקבלו לעבוד בתור מנהלי תפעול. "האם ייתכן כי שלושה מועמדים למכרז התקבלו לעבוד כמנהלי תפעול בנמל אשדוד בצורה לא תקינה?" שואל היו"ר.

לבסוף סיים היו"ר במילים: "כיום אתה תוקף את מזכירת וועד מנהל - הגב' מיכל לוגסי שנטען בדוח מבקר המדינה שהיא נותנת ציוני קיצון. לידיעתך נשיא בית הדין הארצי דאז, השופט סטיב אדלר פסק בשנת 2007, כי חברי ועד רשאים לתת ציוני קיצון".

העתקים הועברו בין היתר ליו"ר ההסתדרות, שר התחבורה ומנהל רשות החברות הממשלתיות.

מחברת נמל אשדוד נמסר: "חברת נמל אשדוד דוחה את כל הטענות במכתבו של מר שושן ומצרה על כך כי הוא ממחזר טענות סרק שנדחו בביה"ד לעבודה לפני 10 שנים.
יודגש כי ביה"ד לעבודה דחה זו אחר זו את כל הטענות לגופן כנגד המכרז ותקינותו וקבע כי הועלו ממניעים פסולים וכי העדויות של נציגי העובדים היו בלתי מהימנות. מסיבה זו ברור כי הטענות הממוחזרות הן חלק מקמפיין הבחירות של ראש ועד העובדים אבינועם שושן, אשר כל המטרות כשרות בעיניו לרבות פגיעה בלקוחות הנמל".

עוד נמסר מהחברה: "כבר ב-2004 עתרה ההסתדרות הכללית לביה"ד לעבודה האזורי בב"ש כנגד המכרזים המתוארים במכתב, במטרה להטיל בהם דופי. בית הדין דחה מכל וכל את העתירה וקבע כי המכרז נוהל ללא דופי. עוד קבע ביה"ד כי התרשם לרעה מחוסר מהימנותם של נציגי העובדים ומתח עליהם ביקורת, על כך שאינם מכבדים את חתימת נציג ההסתדרות על פרוטוקול וועדת המכרזים וקבע שזו התנהגות של מי שלא בוחל בהשפלה של עמיתים וזאת במטרה להשיג את פסילת המכרז.

"זאת, בניגוד למהימנותם של נציגי ההנהלה ובמיוחד מר בלומנטל אשר לגביו ציין בית הדין כי הוא מעדיף את עדותו המהימנה על פני עדותם של נציגי העובדים. בסיכום קבע ביה"ד כי כל מה שרצה הוועד היה להנציח את הליכי הבחירה הפסולים של העבר כאשר עובדים נבחרו על סמך קשריהם ולא על סמך כישוריהם", נמסר מחברת נמל אשדוד.