אוהד הפועל תקף את זהבי בדרבי; קטטה המונית בבלומפילד

הדרבי התל-אביבי פוצץ במחצית הראשונה אחרי אירועים אלימים חסרי תקדים; אוהדים פרצו לכר הדשא; מספר פצועים במקום, 10 אוהדים נעצרו

אירוע חמור וחסר תקדים בכדורגל הישראלי. הדרבי התל-אביבי שנערב הערב (ב') בבלומפילד פוצץ במחצית הראשונה, בעקבות אירועים אלימים קשים מאוד.

האירוע החל בדקה ה-31 כאשר אוהד של הפועל ת"א פרץ לכר הדשא ותקף פיזית את שחקן מכבי ת"א ערן זהבי. בין זהבי והאוהד התפתחו חילופי מהלומות, עד שאנשי האבטחה השתלטו על התוקף. במקום התפתחה קטטה המונית בה נטלו חלק שחקנים מכל הקבוצות, אוהדים, חברי הנהלה ואנשי ביטחון.

שופט המשחק רועי ריינשרייבר החליט להרחיק בכרטיס אדום את זהבי, ובאותו רגע איבדו הכוחות שליטה על האירוע. כר הדשא הפך לזירת התגוששות, שבהמשכה נכנסו למגרש אוהדים נוספים שניסו לרדוף אחרי שחקנים. מספר פצועים נרשמו במקום, ועל-פי דיווחים עשרה אוהדים נעצרו על-ידי המשטרה.

בהמשך, אחרי דקות ארוכות, הודיעה המשטרה כי המשחק לא יחודש. אגב, בעת ההכרזה על סיום המשחק היתה התוצאה 1:1.

מנכ"ל מינהלת הליגה, אורן חסון, אמר לערוץ 1: "אנחנו פועלים בצורה מאוד תקיפה מוּל המשטרה על מנת שתעשה כמיטב יכולתה כדי למנוע תופעות פסולות כאלה. מחר נקיים בכנסת ישיבה בדיוק בנושא הזה. אין ספק שאלה אירועים שמסוכנים מאוד לספורט הישראלי".

מנג'ר הפועל ת"א, איל ברקוביץ': "כבר שנים שאני אומר שהכדורגל כאן מתנהל כמו מלחמה. זה לא כדורגל. יש לנו מספיק אויבים בכל העולם. הייתה פה אווירת מלחמה והשופט קיבל החלטה נכונה. ברגע שמתנהל שדה קרב במגרש כדורגל, צריך להפסיק את המשחק למען ייראו וייראו. אין טעם לשחק כדורגל ושתי הקבוצות צריכות לספוג עונש קשה. אני רוצה לראות כדורגל הוגן, אני רוצה ליהנות. איך אוהדים יכולים לבוא עכשיו לכדורגל?"

מאמן מכבי פאקו אייסטראן: "אין לי מה לומר, אני חושב שהמצב הופך מסוכן לכולנו. אני לא יודע מי האוהדים האלה, אבל הם לא התנהגו באופן הנכון".