ועדת הכספים מעבירה עוד 1.75 מיליארד שקל לביטחון

כך מעבירים את הכסף שלכם: ועדת הכספים אישרה תוספת לתקציב הביטחון - וחברי האופוזיציה נאלצו להצביע בעד כדי להעביר כספים ליישובי עוטף עזה ■ המימון: תקציבי הממשלה יקוצצו ב-2.1 מיליארד ש' ■ ח"כ סתיו שפיר: "זו סחיטה"

ועדת הכספים אישרה היום (ג') העברת תוספת של 1.75 מיליארד שקל לתקציב הביטחון ועוד 370 מיליון שקל לשדרות ויישובי עוטף עזה.

התקציבים נועדו לשמש, בין השאר, לשיקום מערכות הביטחון האזרחיות בדרום ולסיוע לרשויות עוטף עזה בתיקוני תשתיות. התוספות ימומנו ע"י קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה בהיקף של 2.1 מיליארד שקל.

חברי האופוזיציה מתחו ביקורת על כריכת העברת תקציבים חיוניים ליישובי עוטף עזה בתוספת לביטחון.

"לא יתכן שעל-מנת לסייע בעניינים חברתיים מסוימים מקצצים בנושאים חברתיים חשובים לא פחות", אמרה ח"כ סתיו שפיר (העבודה). "השיטה של להביא לכאן העברה חיונית ומוצדקת ולכרוך אותה בדברים לא ראויים היא שיטה סחטנית".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) מחתה גם כן ואמרה: "בגלל שכרכו את ה-350 מיליון שקל בתקציב לביטחון, אנחנו נאלצים להצביע בעד התוספת התקציבית".

"ההעברה התקציבית היא אחת, כי המקור של שתיהן הוא אותו מקור (קיצוץ רוחבי), למרות שמדובר בשני דברים, כביכול שונים", מסר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי). "השתדלנו להקפיד שאם יהיה קיצוץ רוחבי בגין הביטחון, שלא יהיה על חשבון תקציבים חברתיים כגון רווחה ובריאות. פה יש סדר גודל של הקיצוץ בשני המשרדים כ-100 מיליון שקל, אך שני המשרדים זוכים לתוספת תקציבית משמעותית מעבר לגובה הקיצוץ. כך למשל לבריאות יוחזרו כ-4 מיליארד שקל".