מנכ"ל לשעבר מסביון מואשם שדרס למוות חסרת בית ונמלט

עזרא ג'נאלי נאשם שהתקרב לצומת בלי להאט, פגע בג'אנט כהן בת ה-27 - ונסע מהמקום ■ רק אחרי שבועיים הוא נעצר, והתברר כי כבר 17 שנה אין לו רישיון נהיגה ■ "שמעתי חבטה, אך המשכתי לנסוע"

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון אזיקים / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון אזיקים / צלם: פוטוס טו גו

עזרא ג'אנלי, תושב סביון ולשעבר מנכ"ל חברת עילוי פיננסי - המואשם בתאונת "פגע וברח" בחודש יוני האחרון, שבמהלכה נדרסה למוות חסרת בית בתל-אביב - הגיע היום (ד') לדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בעיר. ג'אנלי, שנהג בכלי הרכב ללא רישיון, מואשם בגרימת מוות ברשלנות, בהפקרה ובעבירות נוספות.

התאונה אירעה לפני כ-4 חודשים בשעת לילה. ג'אנלי, בן 43, נהג במכונית פרטית בתל-אביב לכיוון צומת הרחובות הרכבת ומנחם בגין. באותה עת עמדה בצומת ג'אנט כהן, בת 27, קבצנית חסרת בית שעסקה בזנות.

לפי כתב האישום, ג'אנלי התקרב לצומת המרומזר בלי להאט את נסיעתו ופגע בכהן - שהועפה אל הכביש. היא נפצעה אנושות ומאוחר יותר נפטרה מפצעיה. עם זאת, ג'אנלי המשיך בנסיעה בלי להגיש לה עזרה, ולדברי עד ראיה לתאונה - הוא אפילו הגביר מהירות.

במשך שבועיים חיפשה המשטרה את החשוד בתאונת ה"פגע וברח", תחקרה עדים וניסתה להשיג סרטונים מהאירוע. לבסוף הצליחו החוקרים להגיע אל ג'אנלי, והוא נלקח לחקירה - שבמהלכה סיפר כי נהג בכלי הרכב השייך לבתו.

התברר כי הוא אינו מחזיק ברישיון נהיגה תקף זה 17 שנים, וכן שהוא פסול מלהחזיק רישיון נהיגה מאז שנת 2009 בעקבות החלטת בית משפט. אלא שלגרסתו, כשחצה את הצומת כמתואר בכתב האישום, הוא "שמע קול חבטה", אך המשיך בנסיעה רציפה, ועצר רק לאחר כמה דקות במרחק של כמה רחובות ממקום התאונה - לאחר ששמע רעש עולה מן המכונית.

לג'אנלי יש 31 הרשעות תעבורה קודמות - בכללן נהיגה ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח, נסיעה תוך סיכון עוברי דרך, נהיגה במהירות מעל המותר על-פי חוק, נהיגה באור אדום ואי-עצירה בעצור.