יהלומנים ישראלים יקימו חנויות וירטואליות ב-eBay

מכירות טבעות האירוסים באתר eBay נסקו ב-92% בשנת 2014

יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו
יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו

שיתוף-פעולה ייחודי בין eBay והבורסה הישראלית ליהלומים: החל ממחר (ה') יקבלו היהלומנים ליווי והכשרה להקמת חנויות וירטואליות ב-eBay. המוכרים עצמם יידרשו לעמוד בקריטריונים נוקשים לבקרת איכות המוצרים והשירות.

לרשות הצרכנים שיבקשו לרכוש בחנויות המקוונות, יוצגו האישורים והאסמכתאות הנדרשים ברכישת יהלומים (היותם חברי בורסה רשומים, החזקת יהלומים זמינים במלאי ועוד), וכן תעמוד לרשותם המסגרת של האתר כמי שמגבה את אמינות העסקה ומגנה על החשבון.

ב"שידוך" עם eBay גלום לא מעט פוטנציאל, שכן זירה צרכנית ערה מתנהלת בו בתחום המדובר. כך, למשל, עלו מכירות טבעות האירוסים באתר עלו ב-92% בשנת 2014. זהו גם הפריט הנמכר ביותר ב-eBay על-ידי ישראלים ב-3 השנים האחרונות.

ב-eBay מספרים כי מחירם הממוצע של תכשיטים שנמכרו בשנת 2014 באתר עמד על 1,850 דולר לטבעות יהלום, 1,250 דולר לעגילי יהלומים ו-2,050 דולר לשרשרת יהלומים.

מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל, אלעד גולדנברג, אומר כי "תחום היהלומים מושך ישראלים רבים ומבליט את הייחודיות והאיכות שבמוצרים היוצאים מן הארץ. המוכרים הישראלים נחשבים לטובים והאמינים ביותר ב-eBay העולמית, הם מנהלים חנויות מרהיבות ומובילים בטבלאות המכירות. מספר המוכרים הישראלים צמח ב-43% מהשנה שעברה, ואנו בטוחים ששיתוף-הפעולה החדש עם הבורסה ליהלומים בישראל יפתח בפניהם אפשרויות חדשות לקהלים ושווקים נוספים".

ישראל, על-פי נתוני מנתוני הבורסה הישראלית ליהלומים, היא אחת מיצואניות היהלומים הגדולות בעולם - כשהיקף יצוא היהלומים הישראלים צמח ב-67% בהשוואה לשנת 2013. בתחומי הארץ נרשמה עלייה של 30% ברכישת יהלומים, בהשוואה ל-2013.