אינטל השקיעה מאות א' ד' בסטארט-אפ של נער בן 13

שובהאם בנרג'י רצה לעזור לעיוורים, המציא מדפסת בריל זולה - ועורר את סקרנותה של אינטל

שובהאם בנרג'י/ מתוך: .businessinsider
שובהאם בנרג'י/ מתוך: .businessinsider

השם שובהאם בנרג'י אולי לא אומר לכם הרבה, אבל הסיפור שלו מעורר השראה וייתכן מאוד שעוד תשמעו עליו הרבה בעתיד.

בנרג'י הוא מנכ"ל חברת ברייגו לאבס, המייצרת מדפסות בריל (הדפסות עבור עיוורים). עד שנה שעברה לא היה לו מושג מה זה כתב בריל ויום אחד הוא נתקל בברושור להתרמה עבור לקויי ראייה. הוא החל לתהות כיצד עיוורים קוראים, שאל את הוריו ואביו ענה לו: "לך חפש בגוגל".

הוא "חרש" את הרשת וגילה שמדפסות בריל עולות כ-2,000 דולר. "הייתי המון מהעלות", הוא אומר לאתר "ביזנס אינסיידר". "רציתי לעזור לעיוורים והייתה לי עכת רובוטיקה אז חשבתי להשתמש בזה".

הוא הרכיב את מדפסת הבריל הראשונה שלו באמצעות ערכת Lego’s Mindstorms EV3 שקנה ברשת הום דיפו. ההמצאה הזו הקנתה לו הכרה בעוד הוא זכה בפרס Tech Awards ב-2014 ואף קיבל הזמנה לבית הלבן.

בנרג'י טוען כי המניע שלו היה להוזיל את מדפסות הבריל לפחות מ-500 דולר. הוא טוען כי 90% מאוכלוסיית העיוורים (כ-285 מיליון איש ברחבי העולם) נמצאים במדינות מתפתחות ולא יכולים להרשות לעצמם 2,000 ד' למדפסת.

"רציתי לומר לחברות הגדולות להפסיק לנצל עיוורים", אומר בנרג'י.

בנרג'י עלה על הכוונת של אינטל, שהודיעה לו בספטמבר כי בכוונתה להשקיע מאות אלפי דולרים בסטארט-אפ שלו, השקעה שנסגרה בשבוע שעבר. למעשה, ברייגו לאבס הוכתרה כאחת מ-16 חברות הסטארט-אפ המבטיחות שאינטל השקיעה בהן השנה.