איגוד הכדורסל ישלם 750 אלף אירו על הזיכיון לארח את אליפות העולם לנשים

ישראל וספרד הן שתי המועמדות שנותרו במרוץ לאירוח הטורניר בעוד שלוש שנים וחצי; האולמות הפוטנציאליים: נוקיה, ארנה ירושלים, רוממה וחולון החדש

שי דורון, נבחרת ישראל בכדורסל / צלם: רויטרס
שי דורון, נבחרת ישראל בכדורסל / צלם: רויטרס

איגוד הכדורסל קיבל הבוקר הודעה מפיב"א כי עמד בקריטריון הנדרש לאירוח אליפות העולם לנשים בשנת 2018. כזכור, ישראל וספרד הן שתי המועמדות שנותרו במרוץ לאירוח הטורניר בעוד שלוש שנים וחצי.

במסגרת הבדיקה שערכו נציגי פיב"א בסוף השבוע בישראל, העמיד איגוד הכדורסל ארבעה אולמות פוטנציאליים לאירוח הטורניר - היכל נוקיה, הפיס ארנה בירושלים, אולם רוממה בחיפה, והאולם החדש בחולון שנמצא בשלבי הקמה סופיים. מתוך אלו ייבחרו שלושה אולמות.

לאירוח הטורניר יש משמעות כלכלית כבדה על קופת איגוד הכדורסל: האיגוד יידרש להפקיד ערבות של 500 אלף אירו עד 24 בנובמבר, כאשר במידה ולא יזכה באירוח יוחזר הכסף. במידה ופיב"א תבחר בסופו של דבר בישראל, ישלם איגוד הכדורסל דמי זיכיון בסך 750 אלף אירו עבור הזכות לארח את הטורניר.

ספרד, המועמדת השנייה לאירוח, מעולם לא אירחה את הטורניר. בטורניר האחרון שנערך בקיץ בטורקיה זכו הספרדיות במדליית הכסף, אחרי הפסד בגמר לארה"ב. הכדורסל הוא אחד מהענפים המרכזיים ביותר בספורט הנשים בספרד - עם 144 אלף שחקניות רשומות. ספרד אירחה בקיץ האחרון את אליפות העולם לגברים בכדורסל. באופן טבעי, נושא אחד שיקשה מאוד על ישראל בהבאת הטורניר לארץ הוא הבטחון.

אליפות העולם לנשים מתקיימת מאז שנת 1953, והיא נערכת בפורמט של 16 נבחרות, אחת לארבע שנים.