המדינה מתמהמהת במינוי יו"רים - ועדות הערר משותקות

כך נודע ל"גלובס" ■ מדובר בוועדת הערר המחוזית במחוז תל אביב שבה כיהן כיו"ר עו"ד מיכה גידרון, וועדת הערר המחוזית במחוז המרכז שבה כיהנה בתפקיד היו"ר עו"ד מיכל גלקין גולן

פועלים באתר בנייה / צילום: איל יצהר
פועלים באתר בנייה / צילום: איל יצהר

שתי ועדות ערר מחוזיות לתכנון ובנייה במרכז - שאליהן מתרכזים מרב תיקי הערר במדינה - משותקות. הסיבה: יושבי הראש של שתי הוועדות סיימו את כהונותיהם בחודש שעבר, והמדינה עדיין לא אישרה מינויים חדשים לתפקידים. בה בעת שבמשרד הפנים טוענים כי המינויים הועברו לאישור משרד המשפטים, במשרד המשפטים טוענים כי משרד הפנים לא העביר את כל החומר הדרוש לאישור.

הוועדות שבהן מדובר הן ועדת הערר המחוזית במחוז תל אביב שבה כיהן כיו"ר עו"ד מיכה גידרון, וועדת הערר המחוזית במחוז המרכז שבה כיהנה בתפקיד היו"ר עו"ד מיכל גלקין גולן. מקורות בענף תוהים כיצד לא מונו מחליפים בוועדות כה חשובות שלא יכולות להתכנס כל עוד לא ייבחר וימונה יו"ר חדש, וזאת על אף שמועד פרישתם של יושבי הראש שסיימו את כהונותיהם כבר היה ידוע למשרד הפנים זה חודשים רבים.

בדיקה העלתה כי אכן הוקמו ועדות איתור לתפקיד ואף רואיינו מועמדים, אך למרות זאת לא עלה בידי משרד הפנים להביא לידי העברה מסודרת של התפקיד תוך ביצוע חפיפה כנדרש. נציין כי חפיפה שכזו כבר לא תוכל להתבצע בשל העובדה הפשוטה שגידרון וגלקין גולן פתחו באחרונה משרד משותף בשוק הפרטי.

"מדובר בכשל חמור. לא ברור אם השיבושים יהיו עניין של ימים, שבועות או חודשים, ומזכירויות הוועדות שקיבלו בעבר הנחיה לקבוע דיונים, בהנחה שיהיה רצף בין כהונת יושבי הראש היוצאים והנכנסים, עוסקות כעת בביטול דיונים", אומר עו"ד עפר טויסטר, בעל משרד המתמחה בתכנון ובנייה ומי שמרבה להופיע בפני ועדות הערר.

"אני מקווה שמינוי יושבי הראש יקרה בהקדם, אחרת תיווצר רשימת המתנה של תיקים שתפגע ביעילותן של ועדות הערר ובאמון הציבור בהן. בעבר, עקב איחור במינוי של יו"ר ועדת ערר לפיצויים ולהיטלי השבחה מחוז מרכז - שהיא המקבילה לוועדות הערר לתכנון - נוצר פיגור שעד היום לא עלה בידי הוועדה להשלימו".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "שר הפנים אישר את המועמדים שהומלצו ובהתאם לחוק העבירם לאישור שרת המשפטים". ממשרד המשפטים נמסר: "פנייתו של שר הפנים בנושא התקבלה במשרדנו, אך לא צורף אליה החומר הנחוץ לצורך בחינה של המינויים. משרד המשפטים נכון לבחון ולקדם את המינויים, לאחר שיומצא החומר כנדרש, ולשם כך נעשתה פנייה לגורמים הרלוונטיים במשרד הפנים". במקביל מציינים במשרד המשפטים כי למשרד הפנים האפשרות למנות יו"ר של ועדת ערר אחרת כממלא מקום זמני לוועדות האמורות, אך דבר זה טרם נעשה.