המהלך של דוידי: אורמת תעשיות ואורמת טכנ' מתמזגות

מחזיקי מניות אורמת תעשיות יהיו זכאים לקבל 0.2592 מניות של אורמת טכנולוגיות בגין כל מניה אחת של אורמת תעשיות וסך כולל של כ-30.3 מיליון מניות

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

קרן פימי, שבשליטת ישי דוידי, מוציאה לפועל את מיזוג אורמת תעשיות ואורמת טכנולוגיות. שתי החברות דיווחו הבוקר על כניסתן להסכם החלפת מניות. במסגרת ההסכם נקבע כי מחזיקי אורמת תעשיות יקבלו מניות בחברת אורמת טכנולוגיות כך שלאחר השלמת החלפת המניות, אורמת תעשיות תהפוך לחברה פרטית בבעלותה של אורמת טכנולוגיות.

מחזיקי מניות אורמת תעשיות יהיו זכאים לקבל 0.2592 מניות של אורמת טכנולוגיות בגין כל מניה אחת של אורמת תעשיות וסך כולל של כ-30.3 מיליון מניות. עם סגירת העסקה, בעלי המניות הקיימים של אורמת טכנולוגיות צפויים להחזיק בכ-38% ממניותיה (לעומת כ-40% כיום) ובעלי המניות הקודמים של אורמת תעשיות צפויים להחזיק בכ-62% ממניות אורמת טכנולוגיות (לעומת כ-60% שאורמת תעשיות מחזיקה כיום).

החברה צופה כי העסקה תהיה חיובית לבעלי מניות המיעוט מכיוון שההון הצף של אורמת טכנולוגיות צפוי לגדול מכ-40% כיום לכ-76% והודות לכך צפוי גידול בסחירות, חשיפה למגוון רחב של יותר משקיעים פוטנציאליים והגדלת מספר האנליסטים הבינלאומיים המסקרים את החברה.

בנוסף, המעבר לחברה ציבורית אחת יקטין עלויות וחוסר יעילות הנובעים מהאחזקה של שתי חברות ציבוריות ויאפשר לחברה להתמקד בפיתוח עסקיה. בעקבות השלמת המהלך כל בעלי העניין יחזיקו מניות באורמת טכנולוגיות, דבר אשר יטיב עם כל בעלי המניות. עוד אומרים בחברה כי שמירה על זהות תאגידית אחת תאפשר לאורמת לחזק, להרחיב ולבסס את מעמדה כחברה גלובלית מובילה בתחומה.

העסקה צפויה להסגר במהלך הרבעון הראשון של 2015 והינה כפופה למספר תנאים ביניהם אישור בעלי המניות של אורמת תעשיות אשר נדרש עד לסוף 2014, אישורים רגולטוריים שונים, אישור בית המשפט בישראל ותנאים אחרים.

ההסכם אושר על ידי הדירקטוריונים של כל אחת מהחברות בהתאם, בין היתר, להמלצת הוועדה המיוחדת של כל אחת מהחברות אשר כללה את הדירקטורים העצמאיים והחיצוניים. בהתאם לכך החליט הדירקטוריון להביא את ההסכם לאישור בעלי המניות של שתי החברות.

יצחק אנג'ל, מנכ"ל החברה, ציין כי "פישוט מבנה ההחזקות הינו צעד חשוב בהצפת הערך החבוי בפעילות הקבוצה. אנו מאמינים כי מהלך זה יטיב עם כלל בעלי המניות שלנו וצופים כי הגדלת מספר המניות הרשומות למסחר בארה"ב תגדיל את הסחירות במניה, תגוון את בסיס בעלי המניות הבינלאומיים וכן תסייע בהגדלת סיקור החברה כאשר כל זה יתורגם לערך גבוה יותר לבעלי המניות. עם השלמת המהלך תוכל אורמת למקד את כל תשומת הלב הניהולית שלה בפיתוח עסקיה ולהמשיך לבסס את מעמדה כחברה גלובלית המובילה בתעשייה בה היא פועלת".

קרן פימי ומשפחת ברוניציקי, אשר יחד מחזיקים בכ-39% ממניות אורמת תעשיות, וכתוצאה מהעסקה צפויים להחזיק בכ-24% ממניות אורמת טכנולוגיות, התקשרו במספר הסכמים עם אורמת טכנולוגיות ובהם הסכם הצבעה במסגרתו יצביעו בעד העסקה באסיפת בעלי המניות של אורמת תעשיות וכן הסכם במסגרתו הסכימו למספר הגבלות.